Weer thuis - Reisverslag uit Poppel, België van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Poppel, België van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

04 November 2011 | België, Poppel

Goede avond reisgenoten,

Dit laatste berichtje komt weer vanuit onze thuishaven in Poppel.

We zijn vanmorgen vroeg opgestaan om onze Belgische reisgenoten om 08.00 uur uit te zwaaien, want hun vliegtuig vertrok enkele uren eerder dan dat van de Nederlanders.

Na het uitzwaaien zijn we gaan douchen, de koffers in gaan pakken en rustig gaan ontbijten. Om 10.30 uur stond de bus klaar om ook de Hollanders naar het vliegveld van Casablanca te brengen.

Op het vliegveld aangekomen was het een hele puzzel om de incheckbalie te vinden, maar met behulp van Suzan, de reisbegeleidster, is dat uiteindelijk wel gelukt.

Bij de incheckbalie wilde alles ook al niet goed vlotten, een "dame" in een andere rij maakte nogal wat herrie en bij het afgeven van de instapkaarten liep ook het een en ander fout. Maar uiteindelijk is alles wel op zijn pootjes terecht gekomen.

Met ongeveer een 20 minuten vertraging zijn we de lucht in gegaan, maar door de rugwind en wat extra gas waren we toch 20 minuten te vroeg op schiphol.

Hier afscheid genomen van alle reisgenoten en door onze prive taxi Ton Bijvank om ca. 20.30 thuis afgeleverd.

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en tot de volgende rondreis.

Groetjes van
twee vermoeide reizigers uit

Poppel

• 04 November 2011 - 21:58

Astrid En Leon:

Welkom thuis vakantiegangers en bedankt voor jullie mooie verhalen.
    Slaap eerst lekker uit en dan horen we jullie snel.

groetjes

• 05 November 2011 - 07:29

Bert En Wilma:

Welkom thuis van weer een mooie reis! Rust nog ff de rest van het weekend uit en dan weer flink er tegen aan. Bedankt voor de leuke verhaaltjes. Lieve groetjes van BenW

• 05 November 2011 - 12:41

Jan En Mieke:

Hoi Ad en Joan, weer veilig thuis na deze wereldreis en altijd fijn om weer thuis te zijn, nietwaar.
    Maar wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt, veel gezien en ontzettend veel mooie foto's.
    Wij zijn net terug van een weekje Rusland en ik (MIeke) heb net jullie reisverslag vanaf 25-10 de Hoge Atlas t/m vandaag bekeken. Jan gaat er nog een keertje voor zitten.
    Wij hebben een goede indruk gekregen van Marokko en wieweet wordt dit ook nog eens een vakantiebestemming voor ons. Maar eerst weer effe de nederlandse winter door torseren.
    Voor jullie een welkom thuis en nu maar lekker nagenieten.
    En ik vraag me af of jullie nog wel plaats genoeg hebben voor alle aangeschafte Marrokaanse artikelen. Mocht dit niet het geval zijn dan kan Joan misschien voor zichzelf beginnen met een winkeltje en dan komen we zeker eens kijken/kopen !!!!!!
    Hartelijke groet en een dikke knuffel.
    Jan en Mieke

• 05 November 2011 - 14:32

Ton En Lenny:

hallo
    Jammer dat de laatste reisdag het water met bakken uit de hemel kwam vallen.
    Wij willen jullie wel bedanken, voor het uitgebreide reis verslag, zodoende konden wij meegenieten van deze mooie reis.
    Zal blij zijn als jullie weer thuis zijn. gr wij

• 06 November 2011 - 19:16

Liesbeth:

Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn in Poppel!!
    Wij hebben ook deze reis weer met veel plezier op afstand meegemaakt, en genoten van de prachtige plaatjes. En nu maar weer nieuwe plannen maken voor de volgende "grote reis".
    groeten en tot gauw!!!

liesbeth.

• 07 November 2011 - 07:56

Linda De Volder:

Voor ons verliep het inchecken ook niet vlot, maar Suzan zal dat al wel verteld hebben. De bus had ons aan de internationale terminal afgezet (terminal 2) maar toen bleek dat we bij de terminal voor nationale vertrekken (1) moesten zijn voor vertek naar Belgie. Nu zijn er wel veel Marokkanen in Belgie, maar we beseften niet dat ze Zaventem geannexeerd hadden als Marokkaaanse luchthaven ;)
    Het was ons ook niet direct duidelijk waar de bagage ingecheckt moest worden. Het personeel op de luchthaven in Casablanca was duidelijk ook niet goed op de hoogte, want we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Tot zelfs op het allerlaatste moment nog toen ik beneden in terminal 1 uit de lift stapte vroeg een personeelslid waar ik heen moest, en bijna stuurde ze me terug naar boven terug naar terminal 2 waar we net vandaan kwamen. Gelukkig kwam toen een ander personeelslid tussenbeide die ons vertelde dat we daar op de juiste plek waren. Het leek eigenlijk ook niet echt de juiste plek te zijn, want we hadden de indruk dat we in de kelder waren terchtgekomen, maar toen we een hoekje omsloegen zagen we de incheckbalie, met bestemming Brussel.
    Vlucht vertrok met 30 minuten vertraging, maar we hadden ook een sterke rugwind, en kwamen te vroeg aan in Zaventem met prachtige zonneschijn en 17 graden. Nogal een contrast met het snertweer in Casablanca.
    Ik heb nog geen tijd gehad om jouw reisverslag volledig te lezen, maar dat komt nog wel.