Shwedagonpagode - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Shwedagonpagode - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Shwedagonpagode

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

29 Oktober 2012 | Myanmar, Rangoon

Yangon, 29 oktober 2012

Goede avond lezers,

We zijn vanochtend om 07.00 uur opgestaan. Hebben een verkwikkende douche genomen en zijn daarna met de hele groep in het hotel gaan ontbijten.

Om 09.30 zijn we met Isabelle en nog 5 andere reisgenoten op ons gemak richting het bekendste koloniale hotel van Myanmar gewandeld. Door de temperaturen hier leer je al heel snel om je tempo naar benden bij te stellen. Op het heetst van de dag was het bijna 40 graden.

Bij het strandhotel even rondgekeken en geschrokken van de prijzen voor een kop koffie. Met z’n allen besloten om de koffie toch maar ergens anders te nuttigen.

We hebben deze ochtend onze eerste pagode bezichtigd. Er zullen er volgens de reisbeschrijving nog vele volgen.

Na de lunch zijn we naar de kleine pagode van Yangon gewandeld, waar we in een rustig tempo doorheen gewandeld zijn. Erg mooi en voor een groot deel overdekt, zodat we geen last van de regen hadden.

We hebben hier de taxi genomen naar DE PAGODE van Yangon, nl. de Shwedagonpagode. Deze pagode is met afstand de mooiste pagode die wij, en onze medereizigers ooit gezien hebben.
Tevens hadden we het geluk dat het een Boeddhistische feestdag is, zodat de Birmaanse bezoekers extra mooi gekleed waren, en er als klap op de vuurpijl op het moment dat de zon onder was gegaan een processie met lichtjes was. Deze hebben we uiteraard met z’n allen nog rustig bewonderd, alvorens weer met een taxi naar het hotel terug te gaan om ons wat op te frissen voor het diner.

We zijn in een klein restaurantje weer met achten gaan eten, echt sfeervol kon je het niet noemen, de gemiddelde schuur bij ons is netter afgewerkt, maar het eten was goed en ze hadden er van dat kostelijke goudbruine vocht. Ons Joan is overgeschakeld op de Malt Whisky, die hier per flesje van ca 35 cl. Omgerekend 0,75 euro kost. We waren door het totale diner euro 5,50 armer geworden.

We gaan nu toch nog altijd erg vermoeid slapen, want morgen is het weer erg vroeg dag.

Groeten van

Twee reizigers uit Yangon.

• 29 Oktober 2012 - 16:37

Ton En Lenny:

Nou de foto's beloven veel goeds, en wat leuk dat het toevallig net een Boedhistische feestdag was, maar ik vind 5,50 euro voor een diner toch wel heel erg duur!!!!!!!!!!!!!!!!
    Je maakt Ton helemaal jaloers met je malt wiskey.
    Ik kan me voorstellen dat je heel eg moe bent dus ik zou zeggen, wel te rusten en droom ze.
    gr wij

• 29 Oktober 2012 - 17:35

Marjo:

Nou nou, jullie hakken er al aardig in met die dure diners. Dat belooft nog wat! Jammer dat ik absoluut geen whisydrinker ben...hebben ze geen wijn?
    Liefs, Marjo

• 29 Oktober 2012 - 18:32

AstridLeon Cooijman:

Hoi Vakantiegangers,

Wat lees ik nou?.....regen tijdens jullie vakantie?
    Dat moet een vergissing zijn.
    Heb even gekeken bij weer online en het blijft verder de gehele week droog.
    Wel is het bewolkt en ongeveer 35 C.
    Lekker warm dus, geniet er maar van.
    Hier is het koud en het regend.
    Groetjes van ons

• 29 Oktober 2012 - 18:32

AstridLeon Cooijman:

Hoi Vakantiegangers,

Wat lees ik nou?.....regen tijdens jullie vakantie?
    Dat moet een vergissing zijn.
    Heb even gekeken bij weer online en het blijft verder de gehele week droog.
    Wel is het bewolkt en ongeveer 35 C.
    Lekker warm dus, geniet er maar van.
    Hier is het koud en het regend.
    Groetjes van ons

• 29 Oktober 2012 - 18:47

Jur En Elly:

Ik krijg een beetje het India gevoel als ik de foto's zie.
    Als jullie er net zoveel pagodes te zien krijgen als wij tempels
    Kun je aan het eind van de reis geen pagode meer zien.
    Maar het ziet er prachtig uit.
    Overeet jezelf niet, wat aantrekkelijk is met zulke prijzen.
    Joan hoe is het met de pijn? Helpt de spuit al een beetje?
    Veel plezier nog en tot later.
    Liefs van Jur en Elly

• 29 Oktober 2012 - 22:30

BenW:

Hallootjes,
    Hoezo vakantie, gewoon lekker om 7.00 uur uit je mandje en hoppa meteen de eerste beste tempel in,hihi.
    Erg mooi die met dat moeilijk woord, maar wij vrezen ook dat je straks geen tempels of pagodes mer kunt zien, maar maakt niet uit want dan heb je altijd de monniken nog,hihi.
    40 graden en toch "veel'r egen? Nou Joan laat die whiskey maar doorkomen voor dat geld!
    Geniet met mate(n) en tot het volgend reisverslag. xxBenW

• 01 November 2012 - 19:30

Dick Van Barreveld:

Hallo zeg jullie hebben hem flink uit de broek laten hangen € 5,50 moet niet gekker worden of was de fooi € 10,--. De foto vind ik schitterend maar zij al depagodes niet het zelfde?