De eerste reisdag - Reisverslag uit Kalawe, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu De eerste reisdag - Reisverslag uit Kalawe, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

03 November 2012 | Myanmar, Kalawe

Kalaw, 2 november 2012

Hallo lezers,

Vandaag hebben we de eerste echte reisdag. Om 05.15 liep de wekker af. (geen normale tijd voor vakantiegangers) Om 06.00 uur ontbijten en daarna om ca. 06.45 in de bus voor een lange rit over de snelwegen van Mianmar. Nu moet je het begrip snelwegen wat relativeren, vergelijk ze maar met landbouwweggetjes bij ons, waarbij twee auto's moeite hebben om elkaar te passeren. Langs de weg gebeurt van alles, zeg maar dat het leven zich langs deze levensader afspeelt. We hebben dus verschillende mooie fotostops gemaakt, en ook nog de tijd gevonden om door een dorpje te wandelen.

We waren om 15.45 uur in ons hotel en zijn daarna met 6 Belgen nog naar een pagode gewandeld waar een Boeddha staat die gemaakt is van bamboe en daarna met bladgoud is bedekt. Leuk, maar de wandeling van 45 minuten niet echt waard.

Wat ons opvalt is dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn, en zelfs graag gefotografeerd willen worden.

Eeen vraagje voor Marjo en Peter: Wij weten de achternaam niet meer van Susanne van onze rondreis in Marokko.

Groetjes van Twee reizigers uit Kalaw

• 03 November 2012 - 12:30

Astrid En Leon:

Hoi Bels,

Wat vervelend dat jullie zo vroeg op moesten, maar dat is zoals zo vaak bij een rondreis, de consequentie hiervan. Dat je een heleboel mooie fotostops hebt kunnen maken, vergoedt al veel.
    Geniet er lekker van.

groetjes uit Roosendaal

• 03 November 2012 - 13:51

Marjo:

De achternaam van Suzan is Kranen.
    Alvast bedankt voor de impressies en tips. We stellen ons in op vroeg opstaan en hitte.
    Die wandeling naar de gouden pagode trekt me niet zo maar ja; no pain no gain natuurlijk. En als je er eenmaal bent moet je ook wel ALLES gezien hebben natuurlijk.
    Het lijkt ons wel erg de moeite waard, deze reis.
    Veel liefs en natuurlijk ook groetjes aan Isabelle. Marjo

• 03 November 2012 - 14:03

Elly En Jur:

Van wat ik zo lees lijkt het allemaal veel op de indrukken due wij in India opgedaan hebben. De mensen. De manieren, de wegen enz. We kunnen het gevoel daarbij dus wel volgen.
    Vroeg opstaan is nooit fijn maar ja je moet er wat voor over hebben.
    Onze ervaringen met reisdagen in India waren ook zo van vroeg opstaan wn dan uren rijden over snelwegen die bij ons de naam van weg niet eens zouden krijgen, maar waar onderweg wel heel veel te zien is.
    Tot de vlg x. Groeten uit Oosterhout