Gouden Rots-pagode - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Gouden Rots-pagode - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Gouden Rots-pagode

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

02 November 2012 | Myanmar, Rangoon

Gouden Rots Hotel, 30 oktober 2012

Goede avond lezers,

Ook vanmorgen vroeg uit de veren voor de reisdag richting de gouden rots pagode. We hebben om 07.30 uur ontbeten, waarna we in de bus gestapt zijn. We hebben een tussenstop gemaakt bij een Brits oorlogskerkhof uit de tweede wereldoorlog. Hier liggen enkele duizenden Britse militairen die hier gesneuveld zijn in de strijd tegen de Jappen.

Na dit bezoek zijn we doorgereden naar de lunchplaats, waar we ook vaarwel hebben gezegd tegen onze bus om over te stappen op open trucks die ons in 3 kwartier tot vlak bij ons hotel brachten. Na een wandeling berg op van nog een half uur kwamen we bij ons echt luxe hotel voor deze nacht aan.

Na het inchecken en het achter laten van onze spullen kon de klim naar de gouden rots-pagode beginnen. Het is een sterk stijgende “weg” en door de hitte, ca 40 graden, extra zwaar.

Als beloning wordt je verrast door de gouden rots-pagode, die fantastisch gelegen is en bestaat uit meerdere tempels. Aangezien het drie dagen feest van het licht is hebben we ook hier de nodige rituelen gezien en was het buitengewoon druk. Ook de mensen waren op hun paasbest gekleed.

Om zes uur zijn we aan de afdaling naar ons hotel begonnen, en nadat we ons hadden opgefrist hebben we met de hele groep het avond eten in het restaurant van het hotel genuttigd.

Gelukkig gaat na vandaag het tempo van de reis omlaag, de dagen zijn op deze manier erg lang en ook zeer vermoeiend, Maaaaaaaar ook erg indrukwekkend.

Groeten van

Twee reizigers bij de gouden rots pagode

• 06 November 2012 - 17:27

BenW:

Hallo reislustigen.
    Sorry, late reactie. Wij zaten in Berlijn, ook erg vermoeiend maar lang niet zo leuk en vermoeiend als die van jullie. Wij hopen echt dat je wat meer rust krijgt. Ik ben sowieso meer van de dalen dan van de klimmen,hihi. Veel plezier en doe een beetje rustig aan. BenW