Boeddha met de bril - Reisverslag uit Pyay, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Boeddha met de bril - Reisverslag uit Pyay, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Boeddha met de bril

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

18 November 2012 | Myanmar, Pyay

Pyay, 18 november 2012

Goede avond lezers,

We hadden voor vandaag een ochtendexcursie geboekt. We zijn om 09.00 uur met brommertjes met laadbak waar 8 mensen in kunnen opgehaald bij het hotel voor de bezichtiging van……… jullie raden het al….. een pagode. Het bijzondere aan deze pagode was, dat hier een Boeddhabeeld staat met een bril op. Leuk om een keer te zien, maar de tweede en de derde stop waren toch een stuk interessanter.

De tweede stop was bij een pagode, waar nog overblijfselen stonden van een oude stoepa. Deze was meer dan 1800 jaar oud en er groeide een boom in.

De laatste stop van de excursie was bij een “fabriekje” waar snoep gemaakt werd van melk en suikerriet. Erg primitief met oventjes die met hout gestookt werden. Jullie zien het later wel op de foto’s.

We hebben de vrije middag besteed om de Shwesandaw-pagode te bezoeken. We waren hier de enige buitenlanders en werden zelf zeker zo veel gefotografeerd als dat we zelf fotografeerden.

Voor ons Joan heeft een van de plaatselijke bezoekers haar naam opgeschreven in het Nederlands en in het Birmees.

Ons Joan is wat later op de middag nog gaan zwemmen, en ik ben samen nog met Roger door de plaatselijke Kalverstraat gewandeld alvorens via de avondmarkt terug te keren naar het hotel.

Groeten van

Twee reizigers uit Pyay

• 18 November 2012 - 17:04

Ton En Lenny:

Zijn heel benieuwd naar alle foto's, hoeveel boeddha's en pagodes hebben jullie nu gezien want wij zijn de tel een beetje kwijt geraakt?
    Lekker Joan, een paar uurtjes aan het zwembad
    En, heeft Ad nog wat voor je meegebracht uit de Kalverstraat?
    Nou geniet van deze laatste week.
    Gr Ikke

• 18 November 2012 - 17:04

Ton En Lenny:

Lekker Joan, een paar uurtjes aan het zwembad
    En, heeft Ad nog wat voor je meegebracht uit de Kalverstraat?
    Nou geniet van deze laatste week.
    Gr Ikke

• 18 November 2012 - 19:09

Ria Van Den Ouweland:

Hallo Ad en Joan,

Het is toch een mooie beloning,om na zo'n lange rit,een heerlijk hotel
    te hebben...jullie verdienen dat gewoon....want wat een lange dagen
    maken jullie,maar je bent er nu....dus maak het allemaal maar mee!!!!!!!!
    En...is het de reis,die je niet had willen missen??????????Wat een totaal andere wereld.
    Maar,jullie zijn al heel wat gewend en dat kunnen wij niet zeggen!
    Geniet van de mooie momenten!!!
    groeten uit Chaam

• 18 November 2012 - 20:01

AstridLeon Cooijman:

Hoi vakantie gangers,

Nou, jullie kunnen er geen genoeg van krijgen.
    Komen die pagodes onderhand niet jullie neus uit?
    We zijn heel benieuwd naar de foto's.
    Die verschillende pagodes moeten toch heel bijzonder zijn.
    Nou, jullie laatste week breekt aan.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes van ons

• 18 November 2012 - 23:37

BenW:

Hallo allebei,
    Nee maar Joan, je hebt zowaar een beetje vakntie gevierd, je hebt gezwommen.
    Oh wat lekker zeg, we dachten dat jullie eigenlijk alleen maar Pagodes en tempels bezochten,hihi
    Geniet nog lekker van jullie laatste week en af en toe een foto waar jullie samen opstaan is toch ook wel leuk. Goed hotel met zwembad en dan ook nog lekker gegeten, het kan niet op. Weer een ervaring rijker. Geniet nog ff van jullie laatste week en doe voorzichtig. Joan had je daar iets aan je teen of vergis ik me weer natuurlijk. Veel liefs uit en bar koud en mistig zondagavondje, Weelde Statie! xxsWilma en Bert

• 20 November 2012 - 08:09

Ton En Jeanne:

Als we tussen de regels doorlezen, hebben jullie tot nu toe enorm genoten. Zowel Myanmar,en niet minder belangrijk het reisgezelschap. Het hele plaatje is perfect. Nou hopen wij heel erg dat de "geschoten plaatjes heel erg mooi zijn, want daar moeten wij het mee doen. Wij gunnen jullie een paar mooie laatste dagen, en alvast een veilige thuis reis.
    Lieve groetjes van ons
    Ton en Jeanne