Diverse Boeddha's - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Diverse Boeddha's - Reisverslag uit Bago, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Diverse Boeddha's

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

02 November 2012 | Myanmar, Bago

Bago, 31 oktober 2012

Goede avond lezers,
We moesten vanmorgen vroeg uit de veren, want om 07.00 uur zouden de eerste trucks arriveren om de enkele duizenden pelgrims vanaf de gouden rots-pagode terug te brengen naar de bewoonde wereld. Het is onbeschrijfelijk wat voor taferelen we gezien hebben toen de eerste trucks arriveerden. Voor ons uiteraard geen mogelijkheid om direct met de allereerste trucks mee terug te rijden. Gelukkig regelde ons Birmaanse reisbegeleider een truck speciaal voor onze groep, die jongen is echt goud waard, zodat we na een drie kwartier durende helse afdaling weer veilig en wel in onze vertrouwde bus konden stappen.

We hebben vandaag verder een viertal tempels bezocht met o.a. de slapende Boeddha, de liggende Boeddha en een staande Boeddha. Verder hebben we nog door een dorpje gewandeld, waar we zelf een bezienswaardigheid waren.

Mochten jullie ooit naar deze contreien gaan, dan raden we jullie wel aan om schoenen mee te nemen die je niet hoeft te strikken, want bij elke tempel mag je alleen binnen als je op blote voeten loopt, en, de schouders en knieën dienen bedekt te zijn.

We zijn om 19.00 uur weer met de hele groep gaan eten, waarbij we ontzettend veel gelachen hebben.

Groeten van

Twee reizigers in Bago

• 06 November 2012 - 17:31

BenW:

Hallo Boedhisten,
    Told you so! als je maar zorgt dat je voeten niet verbranden,hihi
    Je bent ondertussen wel bijna een halve Boedhist,hihi
    Zoeg goed voor elkaar en voor jezelf! Doe je ook vakantie vieren??? BenW