Op weg naar MaynmaR - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Op weg naar MaynmaR - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Op weg naar MaynmaR

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

28 Oktober 2012 | Myanmar, Rangoon

Yangon, 28 oktober 2012

Goede nacht lezers van dit reisverslag,

We zijn zaterdag om 17.30 opgehaald door Wil, die ons in ruim 1 uur naar Zaventem heeft gebracht.
Hier hebben we even geduld moeten hebben alvorens we in konden checken voor de vlucht richting Abu Dhabi . Toen we bij de gate wilden gaan zitten, en ik even keek of er nog wat te filmen was, kregen we de eerste verrassing van deze reis voorgeschoteld. Twee stoelen voor ons zat Isabelle, een van de twee Belgische dames waar we tijdens onze vakantie in Marokko veel mee opgetrokken waren. Ook zij heeft de rondreis bij Koning Aap geboekt, zodat we ook deze keer veel met elkaar op zullen trekken. We hebben hier ook al kennis kunnen maken met een groot deel van de groep.

De vlucht vertrok keurig op tijd, en we waren dus ook ruim op tijd in Abu Dhali. Ik zou zeggen gelukkig maar, want bij het naar de gate voor de volgende vlucht gaan letten we niet goed op zodat we enigszins verkeerd uit kwamen.

We zijn nl. samen met een ander echtpaar door de immigratiedienst en de paspoortcontrole gegaan, (Wachttijd ca. 1 uur) alvorens we er achter kwamen dat er iets niet goed zat. Een van de bewakers op het vliegveld is erg behulpzaam geweest en heeft ons met de nodige moeite weer het land uit gewerkt, waarbij allerlei procedures versneld afgehandeld moesten worden. We waren gelukkig wel weer op tijd voor de vlucht naar Bangkok die ook voorspoedig is verlopen. Al veel met de reisgenoten kunnen kletsen. Ons vlaams zal de komende weken met sprongen vooruit gaan.

De vlucht naar Yangon had een kwartier vertraging, maar op de totale reisduur van ruim 17 uur mag dat de pret niet drukken. We vlogen voor de eerste keer van ons leven met een propeller-vliegtuig. Niet dat we daar veel van gemerkt hebben.
De immigratiedienst werkte hier een stuk vlotter dan in Abu Dhabi, zodat we na iets meer dan een kwartier geld konden gaan wisselen en de koffers halen, om naar het hotel gebracht te worden.

Voor nu wel te rusten van twee erg vermoeide reizigers in Yangon

• 28 Oktober 2012 - 19:37

Leon En Astrid:

Hoi vakantie gangers!

Ja, gezellig al 2 bekenden te hebben ontmoet.
    Dat wordt natuurlijk bijkletsen............ he Joan!
    Maar zoals je al had gemerkt, praten en breien gaat niet tegelijkertijd ;)
    Dus goed opletten de volgende keer........ook wat Greet te vertellen heeft.
    Zoals we van haar gewend zijn heeft ze de reis goed voorbereid.
    Veel plezier en we volgen jullie op de voet.
    Groetjes van ons uit een zeer koud Nederland.

• 28 Oktober 2012 - 19:40

Liesbeth:

Veel aan jullie gedacht vandaag, en blij dat jullie die lange en vermoeiende reis er in ieder geval op hebben zitten. Leuk en toevallig dat er een bekende in de groep zit!! Rust eerst maar even lekker uit, en dan kan het avontuur weer beginnen, want er wachten al weer heel veel mensen op jullie verhalen en foto,s zodat we weer mee kunnen genieten. Heel veel plezier en geniet samen!!
    groet liesbeth en frans.

• 28 Oktober 2012 - 19:52

Ruud En Corry:

Ha die Adrianus en Joannes ha ha nog maar amper vertrokken en dan al van het padje af.... maar goed dat jullie lekker op vakantie gaan, kunnen jullie lekker uitrusten.. en bij kleppen natuurlijk... we gaan jullie reis op de voet volgen, want ook kenissen van ons zijn net terug uit Myanmar en waren vol lof ... en mooie foto's groeten uit een koud landje (vanochtend 0 graden)

• 28 Oktober 2012 - 20:28

SWilma En Bert:

Hallo Wereldreizigers,

Je ziet het wel, wij volgen jullie op de voet en ook deze ervaring kennen wij, hetzij op een ander vlak.
    Hoe het ook zij als je uiteindelijk maar op de plaats van bestemming komt, toch??
    Heel veel geluk met de overstappene en de rest van jullie reis en we lezen elkaar snel weer!!
    xx BenW

• 28 Oktober 2012 - 22:48

Den Overkant:

Oei, dan zal ik maar oppassen, straks kun je nog beter "vlaams" praten als ik...
    Toen Stijn hoorde dat jullie naar Tailand gingen, wou hij wel mee, maar jullie reden gewoon door?!?!
    Veel plezier, als er nieuws van de belskes is, zal ik het wel laten weten.
    GroetjesXXX
    Stijn, Dieter, Jeroen, Steven, Rick, Patrick en Linda

• 29 Oktober 2012 - 11:11

Marjo Testerink:

Ach wat leuk nou toch; Isabelle van de " rooi-piesjamà"!!!!!!!!!!
    Doe haar de recht hartelijke groeten van ons, wij vonden haar erg gezellig en geestig.

Fijn dat je de vliegreis nu gehad hebt, dan kan het leuke deel van de vakantie beginnen. Zo'n viegreis is toch altijd maar je tijd uitzitten.

We hopen dat je regelmatig kunt internetten. Ik heb gelezen dat dat lang niet altijd en overal mogelijk is daar. We verheugen ons op ieder verslag en proberen er natuurlijk veel praktische tips uit te peuren. Wij zijn nu dus gewaarschuwd voor de overstap in Abu Dhabi!! Heel veel plezier, groeten, Marjo en Peter

• 29 Oktober 2012 - 12:23

Ton En Lenny:

Ha maatjes,

Gelukkig dat alles zo goed gegaan is ,op Abu Dhabi na dan, maar dat zal wel komen omdat je liep te kletsen, ja multi tasken blijft moeilijk.
    Wat leuk dat je een voormalige reisgenoot tegen komt, je ziet de wereld is toch wel erg klein.
    Pff het is wel erg lang onderweg zijn ,maar ja je moet er iets voor over hebben, als je de wereld rond wilt reizen.
    Hé aan beter Vlaams leren heb je niet zoveel als je toch terug naar Nederland komt, misschien is het beter om haar Nederlands te leren na de laatste verkiezingen in België.
    Geniet van jullie vakantie en laat ons mee genieten.
    gr wij

• 31 Oktober 2012 - 14:32

Estsher:

Geniet van jullie vakantie! Ik geniet van jullie reisverhalen.

Groetjes,
    Esther

• 31 Oktober 2012 - 14:32

Estsher:

Geniet van jullie vakantie! Ik geniet van jullie reisverhalen.

Groetjes,
    Esther

• 01 November 2012 - 19:08

Dick Van Barreveld:

Echt iets voor belgen om door de douane heen te gaan , zeker lekker aan het kletsen geweest. Ad en Joan geniet en een fijne vakantie ook namens Lesley.