De eerste trekking - Reisverslag uit Kalawe, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu De eerste trekking - Reisverslag uit Kalawe, Myanmar van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

De eerste trekking

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

03 November 2012 | Myanmar, Kalawe

Kalaw, 3 november 2012

Goede avond reisgenoten,

We hadden voor vandaag een wandelingetje naar enkele dorpen van minderheden op het programma staan. Nu, het is een echte tracking geworden die om 07.45 uur begon. (Weer op een onmenselijke tijd uit bed) en na een overigens schitterende wandeling met diverse behoorlijke beklimmingen eindigde om 17.00 uur. Als je de conditie hebt beslist een aanrader. We hebben genoten van geweldige uitzichten, de meest vreemde voertuigen zien passeren en ook nog een kennis kunnen maken met de vriendelijkste bevolking die we ooit mee hebben gemaakt.

Over de groep Vlamingen waar we mee reizen tot nu toe niets dan lof. Er heerst een geweldige sfeer in de groep, en iedereen doet z'n best om ons Vlaams te leren. Waar nodig wordt e.e.a. voor ons vertaald. Bijkomend voordeel is dat ik bij deze reis zeker niet de enige ben die aan het gerstenat gaat na een vermoeiende dag.

Overigens bestaat de stand van de inkopen tot nu toe uitsluitend uit de aankoop van twee t-shirtjes. En dit nog alleen uit bittere noodzaak.

Het weer is ook hier een beetje van slag, wasardoor we hier tot nu toe temperaturen hebben van, overdag, ca. 40 graden. Wel hebben we aL twee keer om 16.00 uur regen gehad. In Rangoon een geweldige plensbui, en hier nu een verfrissend buitje.

Groetjes van,

Twee reizigers uit Kalaw

• 03 November 2012 - 14:00

Marjo:

Wat hoor ik nou? Geen inkopen????!!! IS er niks of is HET niks?? Dat zal Isabelle wel bevallen; die had er in Marokko geloof ik , af en toe wel moeite mee met al dat gewinkel.....
    Ja, het is natuurlijk wel fijn om warm weer te hebben maar steeds 40 graden is nou ook weer niet alles. Het valt me mee dat het je nog wel aardig lukt om te internetten. Lukt dat ook als je zelf geen laptop meeneemt, denk je? Ga lekker door met genieten. kusje, Marjo

• 03 November 2012 - 14:50

AstridLeon Cooijman:

Hoi reisvrinden,

7.45 uur is toch geen onmenselijke tijd? Ken me reizen herinneren dat je midden in de nacht moest opstaan. 10 uur wandelen komt ook heel bekend voor....
    Heeft Joan dit vol kunnen houden zonder dat ze last van haar been kreeg?
    2 Shirtjes is toch genoeg, je hoeft niet elke keer met een messenblok thuis te komen.

groetjes Astrid en Leon

• 03 November 2012 - 16:40

De Overkant:

Hoi vakantiegangers,
    Hier alles in orde, wel kijkers vanmiddag in jullie huis en de buurvrouw is bevallen, een dochter:"Jasmijn".
    Veel reisplezier
    Groetjes

• 03 November 2012 - 17:04

Nelly En Wil:

Zo te horen hebben jullie het geweldig naar je zin
    Joan kun jij het allemaal wel bij benen.
    Geniet ze

• 03 November 2012 - 17:18

Ine En Rien:

Hoi Joan en Ad,
    Heel erg fijn dat de reis zo goed verloopt. Komt natuurlijk ook omdat jullie je nu echt richten op waar je voor gegaan bent; mooie natuur, vriendelijke bevolking, leuk gezelschap enz. Het winkelen is echt bijzaak geworden. Houden zo!

groetjes en geniet ze, Ine en Rien

• 03 November 2012 - 17:42

Liesbeth:

Oei oei, wat hebben we het weer zwaar, vroeg uit bed, lange wandeltochten, slechte wegen, warm!! Dit lijkt toch niet op een vakantie, en dan ook nog maar twee t-shirts gescoord, we krijgen bijna medelijden met jullie!! Maar een ding is toch wel fijn hè Ad, er is altijd wel iemand bereid met jou een lekkere pint te drinken, dat maakt toch weer veel goed niet dan?? Maar tussen de regels door krijgen we toch wel in de gaten dat jullie weer volop aan het genieten zijn samen met en leuke groep "landgenoten", dus ga zo door, dan genieten wij op afstand mee!! Nog heel veel plezier, en we kijken alweer uit naar de volgende belevenissen.
    lieve groet liesbeth (ook namens Frans).

• 04 November 2012 - 17:22

Marjo Somers:

Hallo Joan en Ad,

We reageren wel erg laat en ik had nog nog wel willen bellen voordat jullie gingen maar dat is er helemalal overgeschoten omdat we vorige week zelf een paar dagen zijn weggeweest en ik sinds die tijd geen e-mails meer heb gelezen.

Wij wensen jullie een heel fijne vakantie en heel veel plezie!

Heel veel liefs en groetjes/
    Jan en Marj

• 04 November 2012 - 17:22

Marjo Somers:

Hallo Joan en Ad,

Wij wensen jullie een heel fijne vakantie en heel veel plezie!

Heel veel liefs en groetjes/
    Jan en Marj

• 07 November 2012 - 08:55

BenW:

Halleekes,
    Ik moet heel eerlijkm zeggen dat het niet zo heel veel met vakntie te maken heeft. Joan is het wel vol te houden of ben je je grenzen aan het verleggen?? Maar het gaat erom dat jullie het leuk en fijn vinden en hopen we dat jullie ondanks alles toch ook af en toe een beetje kunnen uitrusten. Wel tof dat je zoveel plezier beleeft aan de Belgische medereizigers, maar die zijn wel keileuk hoor, over het algemeen.hihi.
    De Grens is nog steeds gesloten, helaas, dus gaan we het zelf m,aar openen, is da wa.
    Nou nog heel veel plezier en probeer af en toe ook wat rust in te bouwen. Liefs van BenW