Eindelijk zee - Reisverslag uit La Serena, Chili van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Eindelijk zee - Reisverslag uit La Serena, Chili van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Eindelijk zee

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

30 Oktober 2007 | Chili, La Serena

We zijn in San Pedro uitgerust van de vermoeienissen van de Altiplana. We hebben twee dagen niets gedaan dan winkelen, terrasjes pikken en wat nutteloos rondhangen. Ook wel eens lekker in de vakantie. Gisteren zijn we met de nachtbus (17 uur rijden) naar La Serena vertrokken. We vertrokken om 19.30 uur en waren hier om ca 11.00 uur de volgende dag. Een van de vier is na het instappen in slaap gevallen en in La Serena wakker geworden. La Serena staat bekend als het Ibiza van Zuid Amerika. Alleen hebben we de pech dat het vandaag erg koud is. Het verschil met San Pedro is erg groot te weten: 36 gr en 16 gr.

Na de Altiplana vallen de hotels wat tegen. We hadden meer luxe verwacht na de ontberingen van de Altiplana.

Ook de dagen in La Serena zijn rustig en kunnen we naar eigen inzicht invullen. Er zijn naar onze mening weinig interessante excursies te boeken. Morgen gaan we, weer of geen weer, in elk geval naar de vissershaven en het strand.

Donderdag vertrekken we s´morgens om 07.30 met de bus naar Santiago. Pas hier zullen we opnieuw contact opnemen met jullie.

Groeten van de vier uit Chili, uiteraard weer speciale knuffels aan Mats en Tim

• 26 September 2009 - 05:29

Mariska:

Heavy hoor, 17 uur in de bus en dan dat temp.verschil! Jammer dat de hotels niet wat luxer zijn maar ja, dan waardeer je thuis weer wat je allemaal hebt! groetjes Mariska

• 26 September 2009 - 05:29

Colette:

We duimen voor jullie dat het morgen heerlijk strandweer is!

Klinkt allemaal weer erg boeiend, ik hoop alleen niet dat die ene persoon die heel de reis geslapen heeft opa Fransje is, want dan heeft de rest van de bus vast van een oorverdovend 'concert' kunnen genieten.....

Groetjes en knuffels van Colette en de mannen

• 26 September 2009 - 05:30

Bert En Wilma:

Halleekes, Ja het blijft afzien zo;n reis nietwaar maar wel ff iets anders dan Tenerife denken wij.hihi Hoe het ook zij maak er nog een paar leuke dagen van en kom gezond thuis. Hoe gaat het met het pootje???Is wel goeie oefening denken wij. Veel liefs en tot gauw. Joan de optimel aanbieding is weer begonnen,hihi!!!!xx

• 26 September 2009 - 05:31

Ton En Lenny:

hallo luitjes, wat een reis met de bus 17 uur is niet niks, en Joan niet wagenziek geworden? och 16 graden is niet zo slecht hier is het maar 12 gr en nat dus met 16 gr kun je vast wennen aan de thuis situatie al moet je daar nog maar niet te veel aan denken geniet op het strand en hopelijk ben je van die paar dagen een beetje uitgerust gr Ton en Lenny

• 26 September 2009 - 05:31

Mart:

Jammer dat je in dat visserplaatsje weer van die toeristen tegenkomt. Zelfs op je vrije dag kom je ze nog tegen.