De mijnen van Potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu De mijnen van Potosi - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

De mijnen van Potosi

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

24 Oktober 2007 | Bolivia, Potosí

Vandaag hadden we vanuit Sucre een relatief korte rit naar Potosi van ca 150 km over zeg maar Rovertsedijk. In Potosi hebben we de zilvermijn bezocht waarbij we een vreemde mijnwerkster tegen het lijf liepen. Ook werd Opa Fransje gevraagd te helpen bij het plaatsen en tot ontploffing brengen van dynamiet. Hij heeft gerend voor zijn leven toen de lont werd aangestoken. Daarna hebben we uitleg gekregen onder welke omstandigheden de mijnwerkers moeten werken en daarna de mijn bezocht. Wij als oudjes hebben uiteraard de makkelijkste route door de mijn genomen. Na de excursie zijn we bij een van de mijnwerkers thuis gaan lunchen en aansluitend een muntenmuseum bezocht.
Morgen vertrekken we dan echt voor de tocht over de zoutmeren en zullen enkele dagen onder zeer primitieve omstandigheden eten, leven en slapen. Voorlopig hoor je dus niets meer van ons.

Iedereen bedankt voor de reacties . Wij vinden ze erg leuk zeker die uit onverwachte hoek.

Groeten van de vier uit Bolivia en we nemen contact op als we weer in de bewoonde wereld zijn.

• 26 September 2009 - 05:10

Colette:

Nou pap, op je oude dag nog een nieuwe carriere! Ziet er goed uit.... die ene foto is trouwens wel erg, je lijkt wel zwanger! haha! Zo te zien komen jullie tot op heden niets tekort en is het misschien maar goed die paar primitieve dagen....ooohhhh gemeen he pap!

Hier alles prima en we kijken uit naar het volgende bericht!

XCO en de mannen.

• 26 September 2009 - 05:11

Ton En Lenny:

We zullen jullie dagelijks verslag missen, geniet van de tocht over de zoutmeren en we lezen het wel als je weer uit de rimboe bent, groetjes aan allemaal ton en lenny

• 26 September 2009 - 05:11

Hoi mam,

ik heb net de kaarten voor Evita besteld. Is dinsdag 18 maart (ik dacht maandag maar dat was een vergissing) voor 50 cent had je een annuleringsvz erbij, dus dat heb ik voor de zekerheid maar gedaan...

Er was ook post van roodkapje, en volgens mij een leuke meevaller na de vakantie!

Hier verder alles goed.

XCO

• 26 September 2009 - 05:12

Hallo,

Als het goed is komen jullie vandaag weer naar de bewoonde wereld, ik kijk nu al uit naar jullie berichtje!

Ik zit nu (zaterdagmorgen) in Hilvarenbeek. Post net uitgezocht en daar zat een uitnodiging bij voor ceciliafeest bij Becadans op 24 nov. voor jou en papa. Willen jullie daar naar toe? Want dan moet ik de aanmeldstrook even bij iemand (bij wie? want dat staat er niet op, inleveren op de repetitie staat erop..) inleveren. Het thema van de feestavond is zwervers....

Verder niets bijzonders, of niets dat tot na de vakantie kan wachten.

Papa zijn administratie wordt ook voor gezord, en mam jij hebt je eerste salaris ook binnen!

Op de mail ook geen bijzonderheden, ik heb Tine toegevoegd aan de maillijst en haar een mail gestuurd met de link.

Hier verder alles goed, Tim was gisteren wat ziek, alles kwam er aan alle kanten uit, maar hij bleef gewoon vrolijk zoals altijd. Mats loopt rond met een flinke blauwe wang want die is bij Frank en Karin tegen de muur gevallen...

Het weer wordt hier nu wat slechter helaas, vanaf morgen regen... dus geniet lekker van jullie reis en hopelijk van het zonnetje!

XCO en de mannen!