Royal suite - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Royal suite - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Royal suite

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

26 Mei 2010 | Jordanië, Amman

Hallo reisgenoten,

Hier alweer het laatste bericht uit Jordanië. Voor dat we aan ons reisverslag beginnen moeten we terug komen op ons verslag van gisteren, waarin we vertelden over het hotel aan de Dode Zee. Het kan nog gekker. In Amman worden we, omdat we voor de tweede keer binnen een week logeren, geüpgrade naar een betere kamer. We denken overigens dat het hotel overboekt is. Wat denk je waar we terecht zijn gekomen: In de Royal suite. Een korte beschrijving. De huiskamer, je leest het goed, is groter dan die van ons huis. We hebben o.a. twee toiletten, en de slaapkamer is ook al veel groter dan die in Poppel. Volgens de prijslijst aan de deur kost de kamer omgerekend euro 900,-- per nacht.

Wat hebben we vandaag zoal gedaan:

We zijn om 07.00 uur gewekt, en zijn om 08.00 gaan ontbijten. Hierna direct naar het strand aan de Dode zee gewandeld. Ons Joan heeft hier uiteraard op het water rondgedobberd (ik ben niet zo’n fanatieke zwemmer) en zich daarna ook nog een keer helemaal met helende modder ingesmeerd om nogmaals een kwartier in het extreem zoute water van de Dode zee rond te dobberen.
Nadien nog enkele uurtjes aan het zwembad gelegen en gezwommen alvorens onze chauffeur ons op kwam halen voor een extra excursie naar Jarash. In Jarash hebben we een bijzonder gaaf gebleven Romeinse opgraving bezocht met uiteraard een privégids. Het hoogtepunt van deze rondleiding is een Romeins theater waar nog jaarlijks in de maand augustus uitvoeringen worden gegeven. Na deze rondleiding zijn we via landelijke wegen terug gereden naar Amman, waar onze chauffeur ons bj ons hotel af heeft gezet. Bij het inchecken kwam dus de grote verrassing.

Groetjes van de twee uit

De Royal Suite van het Landmark hotel in Amman.

• 26 Mei 2010 - 16:17

Wilma En Bert:

Hallo Schattekes
    Wanneer jullie dit lezen ben je waarschijnlijk al weer in ons inmiddels koude kikkerlandje. Het was de moeite meer dan waard en wat een geweldige ervaring en wat een weelde en luxe, dan was het voor ons maar behelpen,hihi maar ook ontzettend leuk.
    Wij hopen op een goeie terugreis en hopelijk zien en horen we elkaar snel weer. Ik heb je wel gemist hoor. Zo vaak op vakantie dat hoeft nou ook weer niet,hihi. Groot gelijk!!!
    Liefs sWilma en Bert

• 26 Mei 2010 - 17:27

Leon En Astrid:

Ha!... die vakantie gangers!
    Het moet niet gekker worden.
    Dadelijk gaan jullie nog naast jullie schoenen lopen.
    Maar zonder gekheid.....Het is toch wel een super reis geworden ook al was hij kort.
    Maar 1 minpuntje moet ik toch wel mededelen.
    "WAAR ZIJN DE FOTO'S"
    We zijn reuze nieuwsgierig.
    Hoor snel van jullie.
    Haal vast een dikke trui uit jullie koffer.
    36C of 13C is toch een heel verschil.

• 27 Mei 2010 - 10:22

Ton En Lenny:

Ha beste Hoogheden,je zult onze reacties wel gemist hebben, maar zoals je weet zijn ook wij vijf dagen weg geweest, hebben dus bij thuis komst alle verhalen van jullie gelezen wat een prachtige reis, het kan niet anders of jullie hebben hier ontzettend van genoten.
    Komt hare majesteit gewoon naar huis of moeten we nu en knieval maken als we jullie zien?
    Wat zul je weer moeten wennen aan het gewone leven, geen privé chauffeur meer en weer een gewone slaapkamer zal best tegen vallen,hop dat jullie een goede thuis reis hebben gr wij

• 27 Mei 2010 - 13:52

Ingrid :

hallo Joan en Ad,

wat een avontuur en wat hebben jullie weer mooie foto`s gemaakt.
    ik wens jullie en rustige terug reis.xxx