Fitzroymassief - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Fitzroymassief - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Fitzroymassief

Door: Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

17 November 2008 | Argentinië, El Calafate

Maandag 17 november.

We hebben vandaag een wandeling gemaakt van ca. 6 uur door het nat. park van het Fitzroymassief. De weersomstandigheden waren weer zo goed dat we Patagonie om gaan dopen naar Argentijnse riviera. De weersomstandigheden zijn blijkbaar erg uitzonderlijk, want de gids had dit weer ook alheel lang niet meer meegemaakt.Jullie begrijpen dat we volop genieten van deze zomerse omstandigheden. We hebben prachtige foto s kunnen maken van de Fitzroy (ca 3405 meter hoge granieten rotspunten met sneeuw en ijs) bij een onbewolkte hemel. Ook de rest van de wandeling was zeer de moeite waard. Kortom weer een geweldige dag achter de rug. Morgen gaan we met stijgijzers onder de schoenen daadwerkelijk de Viedma-gletsjer op. Lijkt ons weer een avontuurlijke tocht. Duimen dat de weergoden ons weer goed gezind zijn.

Groeten van de twee uit Patagonie.

• 17 November 2008 - 19:08

Ingrid:

wauw!! wat een mooie foto gisteren waren het ook al van die mooie foto`s jullie krijgen wel erg veel moois te zien. hopelijk komt deze reactie wel door want gisteren lukte het doorsturen niet. afijn veel plezier en geniet.

• 17 November 2008 - 19:30

Marjo Somers:

Hallo globetrotters, jullie treffen het wel zeg! Nog veel plezier en mooi weer, wij fietsen hier wel door de wind en regen!
    Veel groetjes,
    Jan en Marjo

• 18 November 2008 - 11:22

Ton En Lenny:

Hoy
    Wat een schitterend beeld en wat tref je het met het weer, zo zie je maar dat je krijgt wat je verdiend, hopelijk hebben wij het over 2 weken ook zo mooi.
    groetjes wij

• 18 November 2008 - 18:10

Swilma En Bert:

Halleekes,
    Het wordt een beetje saai want wij hebben niet zoveel te melden maar jullie des te meer. Nou één ding is zeker dit blijft voor jullie een onvergetelijke reis. geweldige foto's voor wanneer we straks met z'n allen in het bejaardenhuis zitten, hebben we in ieder geval mooie foto's en film. geniet er nog ff van want langzaam okay heel langzaam gaat het einde in zicht komen. Wij gaan het weekendje naar de Moesel, ook leuk,hihi. Veel liefs en blijven genieten!!! BenW