Icetrek op de Viedma-gletsjer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Icetrek op de Viedma-gletsjer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Icetrek op de Viedma-gletsjer

Door: Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

18 November 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo meelezers,

Allereerst hardstikke bedankt voor de leuke reacties uit die koude kikkerlandjes.

We hebben vandaag, 18 november, de icetrek op de viedma-gletsjer gedaan. Deze gletsjer is de grootste gletsjer van Argentinie. We zijn eerst met de boot naar de voet van de gletsjer gevaren, waarna we het eerste stuk over de morenen van de gletsjer omhoog zijn gekloutert naar de voet van het ijs. Hier hebben we de stijgijzers ondergebonden om de gletsjer op te gaan. We zijn al bij al 2,5 uur op de gletsjer geweest, waarbij we langs gletsjerspleten zijn gelopen van soms wel 50 meter diep. Het ijs is op sommige plaatsen meer dan 300 meter dik. Uiteraard heb ik door mijn hoogtevrees op de randen van deze spleten profesionele hulp gehad, anders had ik de moed al na 5 minuten opgegeven. We zijn over ijspunten gelopen waarbij aan beide zijden diepe gletsjerspleten waren. Ook vandaag hadden we weer uitstekend weer, alleen hadden we nu wat meer bewolking, maar de ijsmutsen hadden we rustig thuis kunnen laten. Wel moesten we op de gletsjer verplicht handschoenen aan omdat het ijs vlijmscherp is.

Morgen vertrekken we voor een driedaagse trekking naar het Torres del Paine NP, zodat we enkele dagen geen internet hebbe. By the way, we hebben al vier dagen geen GSM Verbinding, en dit zal waarschijnlijk ook de komende vier dagen wel zo blijven.

Groeten van
de twee uit Patagonie

• 18 November 2008 - 19:13

Trude:

Top Ad! Mooie foto, nu willen we Joanne nog 'n keertje zien op de foto.
    Wat een geweldige reis zeg! Groetjes en nog heel veel plezier, Frits en Trude

• 18 November 2008 - 19:56

Ine En Rien:

De foto's geven een goede indruk van het geweldige wat de natuur jullie daar te bieden heeft. Geniet ervan. De groeten van de leden van de badmintonclub. Zij wensen jullie een fijne vakantie toe.

• 18 November 2008 - 20:36

Marjo Somers:

Hallo! Wat heeft Argentinië veel gezichten! Lijkt me een prachtig land met voor iedereen wat wils.Veel plezier bij de trekking en we lezen nog wel hoe dit is bevallen. Groetjes, Jan en Marjo

• 18 November 2008 - 20:56

Swilma En Bert:

Do we say more?? Dat jullie uberhaupt tijd hebben om te mailen, ongelofelijk. Ik kreeg vandaag die van gisteren binnen en nu meteen eé'n erachteraan, alleen maar mail. Geniet wel nog even ook van je rust, vrijheid en alle andere medereizigers. Nog steeds leuke groep en eensgezind? Dat is wel heel bijzonder, maar eigenlijk zijn jullie ook wel heel erg makkelijk hé scheelt natuurlijk ook. Ik kan je nu ff niet meer mailen want ben pas maandag weer bereikbaar. Heel veel liefs en geniet nog van alles. sWilma, want ons Bertje heeft heel de week cursus in Apeldoorn, ook belangrijk,hihi Doei

• 19 November 2008 - 08:49

Jur En Elly:

Hee vriendje en vriendinnetje. Wat een avontuur he, daar in die onherbergzame natuur! Wij weten er alles van, al hebben wij niet zo geavonturierd als jullie, maar meer op de luxe toer. We hopen dat het jullie alles brengt wat je ervan had gehoopt. Wij gaan vanmiddag naar het reisbureau om -indien nog mogelijk- weer een decadent luxe cruise te boeken in januari. Liefs en groetjes uit Oosterhout.

• 19 November 2008 - 13:03

Ton En Lenny:

Dat was wel heel avondtuurlijk zoals je dat beschrijft, en Adje wie heeft jouw geholpen met je hoogtevrees, en waar zijn de foto's van die dieptes, of durfde je dat toch niet aan, om op het randje te gaan staan om een foto te nemen, zal de komende 3 dagen je info missen,groetjes wij

• 19 November 2008 - 16:50

Liesbeth Cuijpers:

Hallo vakantiegangers, wat een geweldige avonturen hebben jullie weer meegemaakt ! Knap hoor Ad, ik weet nog hoe moeilijk je het vorig jaar in het Andesgebergte had met de hoogte, dit lijkt me véél enger. Joan ook alles goed ? kunnen jouw spiertjes en peesjes alles goed aan? Veel plezier nog, tot het volgende bericht. groet liesbeth en frans.

• 21 November 2008 - 00:00

Nelly En Wil:

Wat een bofkonten met het weer daar .Wij zijn de laatste 2 dagen bij de de iguasu watervallen geweest en we hebben weer net zo veel genoten als 3 jaar geleden we hebben de helicoptervlucht gedaan en dat was wel spectaculair. Helaas zit onze reis er weer bijna
    op Morgen vertrekken we naar Buenos Aires en de dag er op naar Amsterdam
    Jullie nog een fijne week en wij zien jullie binnenkort wel.
    Groetjes Nelly&Wil