Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

24 November 2008 | Argentinië, Ushuaia

Hallo hier even snel een berichtje vanuit het einde van de wereld, want deze plaats is de meest zuidelijke stad op aarde. We hebben ook hier weer schitterend weer met temperaturen die liggen rond de 20 graden en vrijwel geen wind. We hebben vandaag een boottocht gemaakt over het Beagle-Kanaal. Dit is de verbinding tussen de Grote- en de Atlantische Oceaan. Het was weer een uitzonderlijk mooie tocht waarbij we o.a. albatrossen, zeeleeuwen, aalscholvers en nog vele andere zeevogels gezien hebben. We hebben ook nog een korte wandeling over een van de vele eilanden gemaakt. We waren na ca 5 uur terug aan wal en hebben de middag doorgebracht met het rondslenteren door het stadje, en hebben o.a. in een voor Jur en Elly bekende ierse pub wat gedronken.

Weer bedankt voor de vele reacties.

De twee vanuit het einde van de wereld.

• 25 November 2008 - 12:35

Ton En Lenny:

Lijkt me weer een fantastische dag geweest.
    had nog nooit gehoord van het Beagel kanaal, komen daar de Beagles vandaan", ha ha.
    Nog steeds niet zeeziek geweest, knap hoor.
    Hier verder niets bijzonders, alleen koud.
    Groetjes wij

• 25 November 2008 - 15:19

Jur En Elly:

Hee das grappig. Wij zaten daar 's avonds en het werd maar niet donker. Heel apart dat het om 1 uur 's nachts nog licht was. Dit is wel een uitzonderlijk mooi stukje he? Nog een paar dagen genieten en dan weer een (lange) reis naar huis. Zuig alles nog maar even goed in je op. Want uit ervaring weten we dat de natuur hier overweldigend mooi is.
    Groeten en tot snel.

• 25 November 2008 - 18:18

Sara:

Hallo Ad en Joan,
    wat is het toch een geweldig iets, dat internet; heerlijk om al jullie verhalen en foto's te lezen en te zien. Geniet nog maar lekker!!!

• 27 November 2008 - 09:04

Bert En SWilma:

Hallo Globetrotters,
    Het is waanzinnig hé om zoveel mooie natuur te zien.Dam is het in ons kikkerlandje maar behelpen. Koester wat je ziet en leg het vast voor later in het bejaardenhuis,hihi. Kunnen we allemaal nog ff nagenieten. Geniet nog één dagje en dan is het weer voorbij. Tot gauw en kom gezond terug! xxx

• 29 November 2008 - 22:42

Alma:

wie is die knappe vent naast Ad op foto Beagle kanaal 4 ?

• 04 Augustus 2009 - 14:28

Ad: