Torres del Paine - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

22 November 2008 | Chili, Santiago de Chile

Zo hier weer een berichtje uit Chili. We hebben de afgelopen dagen geen mogelijkheid gehad om iets aan ons dagboek toe te voegen. In het Nationaal Park Torres del Paine hebben we een Tracking gedaan van ca 10 uur met bepakking en zeker in de ochtend prachtig weer, veel zon en 25 gr., Na de middag werd het weer wat minder en hebben we zelfs een regenbuitje gehad gekoppeld aan veel wind. Toen we om zes uur aankwamen bij de volgende slaapplaats waren we echter al weer opgedroogd en scheen de zon weer. De wandeling van ca 10 uur viel overigens niet mee, want we moesten over geaccidenteerd terrein en de paden waren zeer slecht. Wel hebben we kunnen genieten van overweldigende vergezichten en uitzichten op de Torres. We hebben met zijn allen daarna in de bar volop geprofiteerd van de happy hour. Om 22.00 uur lag iedereen op een oor. Alleen de van Peltjes, waar wij bij op de kamer sliepen (totaal met 6 mensen) hebben kunnen genieten van ons gesnurk en daardoor niet al te best geslapen. De volgende morgen hebben we nog een korte wandeling in het dal gemaakt van ca 1,5 uur, waarna we met de boot werden opgehaald om naar Puerto Natales te vertrekken. In dit plaatsje is niet zo veel te doen, maar we hebben er met de hele groep heerlijk gegeten. Vandaag hebben we een korte busrit naar Puerto Arenas gehad. We gaan nu de stad verkennen. Morgen staat de laatste lange busrit van ca 12 uur op het programma. Het aftellen naar de thuisreis is nu echt begonnen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties van

De twee uit Chili

• 23 November 2008 - 09:33

Ton En Lenny:

Hallo daar
    10 uur is wel heel erg lang zeker als de paden zo slecht zijn, ik kan begrijpen dat je dan om 22.00 uur op een oor ligt, en jullie kunnen dan wel regen gehad hebben , wij hebben sneeuw en zitten niet in patagonië, en koud is het hier ook, gelukkig nog anderhalve week en dan gaan ook wij de zon tegemoet, geniet nog met volle teugen van de laatste week, want het is zo voorbij.

Groetjes wij

• 23 November 2008 - 14:37

Jur En Elly:

Ook in Punta Arenas zijn wij geweest! Alleen krijg je ons niet zo gek om 10 uur te gaan lopen of met zijn zessen op 1 kamer te gaan slapen. ach jullie weten het wel he, wij zijn luxe paarden. En ja, vier weken lijkt lang, maar ook die zijn in feite zo voorbij. Geniet er nog lekker even van en als jullie weer thuis zijn, gauw een afspraak maken want dat is er door Jur zijn ziekte te laatste keer bij in geschoten.
    Groetjes uit een wit Oosterhout.

• 23 November 2008 - 14:41

Ingrid:

een wandeling van 10 uren mijn GOD. gelukkig kunnen jullie er erg van genieten. geniet ook nog van de laatste week.
    groeten van ons allemaal

• 23 November 2008 - 19:03

Ine En Rien:

Hallo Luitjes,
    Nou wij hebben ook genoten van jullie prachtige foto's en kijken uit naar de film.
    Geniet nog met volle teugen deze laatste week.

Heel veel groetjes van ons

• 24 November 2008 - 10:44

Nelly&Wil:

hallo bels
    bedankt voor de kaart wij hebben een goede terug reis gehad en moeten wennen aan kou en sneeuw julie zijn echt boffers met het weer wij hebben veel meer wind en kou gehad regen viel mee maar de winddichte jas was onmisbaar geniet nog maar even van de laatste dagen en we zien julie thuis weer groetjes Wil en Nelly