2 Dagen Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu 2 Dagen Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

2 Dagen Salta

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

18 Oktober 2007 | Argentinië, Salta

Na een vlucht met veel turbulentie zijn we om ca 22.00 uur in Salta aangekomen. Het was nog even spannend omdat onze namen niet bekend waren bij de vluchtmaatschappij, maar uiteindelijk is alles wel goed gekomen. De Eerste dag Zijn we met de kabelbaan een berg op gegaan, vanwaar we een goed uitzicht hadden over de stad. Via 1070 trappen zijn we naar beneden gegaan, waarna we het centrale plein en omgeving verkend hebben. De flessen bier zijn hier overigens 970 cl. De voornaamste bezienswaardigheden zijn de St. Fransiscuskerk en de kathedraal. Vandaag hebben we een excursie gemaakt naar de wijnstreek met twee wijnproeverijen. De wijnproeverijen stelden op zich niet zo veel voor, maar de tocht was uitzonderlijk mooi. Beslist een aanrader als je hier ooit verzeild raakt. Vanavond met een grote groep gaan eten in een van de duurste restaurants van Salta. Uiteindelijk waren de kosten ca. € 12,-- per persoon. Morgen vertrekken we met de bus naar de grens met Bolivia door een van de mooiste streken van Argentinië, welke op de wereld erfgoedlijst staat. Het is overigens in verband met onlusten in Sucre mogelijk dat ons reisschema aangepast gaat worden. Mocht dit zo zijn dan horen jullie dat zo snel mogelijk van ons.

Groeten aan de kleinkinderen van Liesbeth en opa Fransje. Oppassers van de honden Voske en Aila geef ze een aai over hun kop

• 26 September 2009 - 04:03

Colette:

Nou dat is mooi...weer alleen de kleinkinderen... namens hen heel veel groetjes en knuffels terug! Mats merkt nog niet echt dat jullie er niet zijn, maar hij heeft het wel regelmatig over opa Fransje fietsen. Ik zit nu bij jullie thuis te werken en alles is goed hier.

Mam, ik hoop dat je niet al te bang bent geweest in het vliegtuig door de turbulentie, maar verder klinkt alles weer super!

We horen het wel als de reis een andere wending neemt, en geniet van alle mooie dingen (en lekkere goedkope drankjes!!!)

XCO

• 26 September 2009 - 04:04

Ton En Lenny:

Hallo wanneer hebben jullie nu eens geen problemen met het vliegen,en wat het bier aangaat maakt niets uit want Ad drinkt toch nooooooooit!!!!!!!!!! hopelijk heb je geen last van de onrusten en hopen wij dat je van alles wat je ziet en meemaakt heel erg geniet en dat geldt natuurlijk voor jullie alle vier. groetjes je maatje