Groeten uit Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Groeten uit Tilcara - Reisverslag uit Tilcara, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Groeten uit Tilcara

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

18 Oktober 2007 | Argentinië, Tilcara

Vandaag hebben we een route gereden door de vallei Quebrada de Humahuaca. De eerste indianenmarkt bezocht. Het was erg kleurrijk maar de mensen waren niet in klederdracht. Er was in dat dorp ook een kerk uit ca. 1630, maar die was niet open. Het bijzondere aan de kerk was dat het dak van cactushout gemaakt was, wel we geloven het, ondanks dat we het niet gezien hebben. We hebben wel enorm genoten van de omgeving want die is inderdaad erg spectaculair, met alle kleuren van de regenboog. We zijn nu aangeland in het plaatsje Tilcara waar we incaruines hebben bezocht die zo bijzonder zijn dat onze koningin er ook is geweest. Er is tevens een botanische tuin bij waar we metershoge cactussen hebben bewonderd. Ze zijn blijkbaar ca 600 jaar oud.

Ons hotel is echt schitterend, maar je snapt niet dat zo´n hotel in deze straat kan staan. De rest van de straat is een grote zand en grintbak.
We gaan deze laatste avond in Argentinië met heel de groep op z´n Argentijns barbecueën.

Speciale knuffels voor Colette van smam en opa Fransje en uiteraard ook voor de kleine schatjes.

Groeten van de vakantiegangers

Fransje Liesbeth Joan en Ad.

• 26 September 2009 - 04:10

Bert En Wilma:

Hallootjes,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben en je zult wel heel erg veel indrukken opdoen. Veel foto's en film maken al was het maar dat je alle indrukken goed kunt bewaren want wannneer je eenmaal thuis bent zit je zo weer in het oude ritme. Geniet geniet en niet Teveel zuipen met die flessen van970 cl. Liefs sWilma en Bert

• 26 September 2009 - 04:11

Mireille Koppens:

Hallo,

Ik heb net jullie reisverslagen gelezen, echt leuk om te lezen hoe jullie het ervaren! Ik ben alweer een week aan het werk en Roger was die donderdag ervoor alweer begonnen
    Volgens mij had Liesbeth op onze site een keer een reactie geplaatst.
    Zo te lezen was jullie vlucht naar Salta ook erg turbulent geweest hahaha! Gelukkig weer veilig aan de grond! Nu begint het pas echt mooi te worden! Ik wens jullie dan ook heel veel plezier nog verder en geniet er lekker van. Op naar de zoutvlakte!
    Ook de groeten aan jullie reisgenoten Liesbeth en Frans en aan Marc en Anja. Anja is een collega van mijn vader!
    Adios Mireille

• 26 September 2009 - 04:12

Jeanne En Ton:

Wij volgen jullie verrichtingen op de voet, blijf vooral vele boodschappen sturen, wij lezen ze met grote belangstelling en met veel plezier..

• 26 September 2009 - 04:12

Roland:

lijkt een beetje op Mexico!
    Joan aan het Nordic Walken?
    hoe gaat het allemaal verder met de 'pootjes'
    gr vanuit een koud Nederland

• 26 September 2009 - 04:13

Ton En Lenny:

Heb je nog iets gekocht op de markt of was het toch iets te kleurrijk zijn deze ruines heel anders als van de Maja's of lijkt het er een beetje op veel plezier verder gr Ton en lenny

• 26 September 2009 - 04:14

Colette:

Super dat jullie er zo van genieten, blijf ons maar lekker op de hoogte houden want zo kunnen we tenminste een klein beetje mee genieten.

Hier alles goed. Lekker herfstweer, vanmorgen nog heerlijk met de kindjes in de bossen gewandeld, we hebben Rif maar meegenomen, want Mats begint Ayla zo langzamerhand wel te missen...(en opa en oma ook natuurlijk!)

X Colette en de mannen!

• 26 September 2009 - 04:15

Ans En Ton:

Hoi Ad, Joan, en vrienden,

Ad wat leuk dat je belde voor mijn verjaardag. Maar ik hoor dat jullie ook onder de indruk zijn van de zoutvlakte en de altiplano mooi he, vergeet je nooit meer, en dat de (hotels) zeg maar barakken wat minder zijn ach anders had je dit nooit zo beleeft, nou geniet weer in San Petro want daar is weer een hoogte punt de La Luna dessert.
    groetjes Ans en Ton