Fukuoka en Karatsu - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Fukuoka en Karatsu - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Fukuoka en Karatsu

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

02 November 2010 | Japan, Fukuoka

Goede avond reisgenoten,

We hebben vanmorgen het kennismakingsrondje gehad, waarbij de reisbegeleider de spelregels voor de komende drie weken heeft uitgelegd. Hierna hebben we tijdens een rondwandeling door de stad, zeker het eerste stuk, geoefend met het onthouden van de namen van iedereen. We hoeven echter maar 12 namen te onthouden omdat er drie dames met de zelfde naam rondlopen in de groep. De groep bestaat dus uit in totaal 16 deelnemers.
Samen met de reisbegeleider hebben we een stadswandeling gemaakt langs een aantal boeddhistische en Hindoeïstische tempels. We zijn weer samen met dezelfde mensen als gisteren wezen lunchen in een typisch Japans restaurant. Heerlijke cappuccino en een pastagerecht Fukuoka schijnt bekend te zijn voor zijn pasta en noedel gerechten Hierna door het moderne deel van Fukuoka terug naar het hotel gewandeld met het enige Belgische echtpaar van de groep.

We hebben om halfvijf verzameld bij het hotel om gezamenlijk de JS (Japanse spoorwegen) te nemen naar het festival van Karatsu. Dit festival is een van de belangrijkste festivals van Japan. Tijdens dit festival worden 18 praalwagens in een optocht door de stad getrokken. Elke praalwagen weegt een paar ton, waardoor er enkele tentalle japanners nodig zijn om zo’n praalwagen voort te trekken. De oudste van deze praalwagens dateert van omstreeks 1800. Ondanks de drukte hebben we het hele spektakel, door onze lengte, goed kunnen zien.
We hebben om 21.35 de trein terug genomen naar Fukuoka en hebben daarna de koffers gepakt om morgen richting Nagasaki te vertrekken.
De wekker gaat morgen om 06.30 uur. Het wordt weer een korte nacht.

Groeten van de twee uit

Fukuoka.

• 02 November 2010 - 16:45

Wilma En Bert:

Hallo Jong en Lui,
    Helemaal super het gaat nu de goede kant op. Doe maar veel indrukken op en geniet ervan. Weet je al wat hallo in het Japans is, wij wel hihi. xxsWilma

• 02 November 2010 - 19:48

Ton En Jeanne:

Hallo vrienden, gezellig om weer met jullie op het beeldscherm mee te mogen reizen. Wij hopen dat voor jullie deze reis net zoveel indruk maakt als voor ons Sri Lanka. Geniet van het verre Japan,wij lezen mee.

Groetjes, Ton en Jeanne

• 02 November 2010 - 19:48

Ton En Jeanne:

Groetjes, Ton en Jeanne

• 03 November 2010 - 09:57

Ton En Lenny:

Hallo daar is dat het eettentje waar jullie gegeten hebben?
    Hoe is het weer bij jullie, hier is het bar en boos.
    Wat moet ik eigenlijk van die bananen denken?????????
    Wensen jullie morgen weer een fijne dag en we zien wel hoe het er uit ziet gr wij