Visafslag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Visafslag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Visafslag

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

19 November 2010 | Japan, Tokio

Goede avond reisgenoten,

Ook vandaag was weer een vrij te besteden dag in Tokyo, en ook vandaag zijn we weer met bijna de hele groep met Henk mee op pad gegaan.
Aangezien vandaag o.a. de visafslag op het programma stond, was het extra vroeg uit de veren, om nog iets van de bedrijvigheid hiervan mee te maken. We waren dus al om 07.30 op weg naar het metrostation. We hadden ons reukorgaan op het ergste voorbereid, maar dit viel reuze mee. Je wilt niet weten (of juist wel) wat voor soorten vis hier allemaal verhandeld werd. We zijn de gekste creaturen tegengekomen.
Nadat we een uurtje bij de visafslag rondgekeken hadden, zijn we naar de wijk van de sumoworstelaars gegaan. We hadden pech, want er waren geen trainingen in verband met een toernooi in Fukuoka. We hebben in de wijk koffie gedronken bij de Mac, en zijn toen langs de rivier doorgewandeld naar de wijk Ryogoku, waar we nog een oud tempelcomplex bezocht hebben. Vanaf hier ging ieder zijn eigen weg. Wij hebben nog een tijdje door de omringende oude straatjes geslenterd alvorens de metro terug te nemen naar het station Ueno, wat vlak bij ons hotel ligt. We hebben hier nog langs verschillende typische winkeltjes en stalletjes gewandeld en van de verschillende smalle steegjes genoten, alvorens naar ons hotel terug te gaan.

We hebben nog ca 1 uur, voordat we het gezamenlijke afscheidsdiner hebben. We worden om 19.00 uur in de hal van het hotel verwacht. Ons Joan is uitverkoren om namens de groep Henk te bedanken voor de goede zorgen gedurende de afgelopen drie weken. Zij mag ook de enveloppe met de fooien overhandigen.

We hebben ook vandaag weer een mooie dag achter de rug, met temperaturen tot 19 gr. En veel zon. We hebben dan ook volop kunnen genieten van de metropool Tokyo.

Groetjes van de twee uit
Tokyo

• 19 November 2010 - 09:10

Astrid En Leon:

Aan alles komt een eind, ook aan deze hele mooie reis weer. Wij wensen jullie een goede vlucht terug en zijn heel benieuwd naar jullie foto's en film.

• 19 November 2010 - 09:21

Jur En Elly:

En dan zit het er dus weer op. We wensen jullie een goede reis zonder ongemakken. Tot snel!

• 19 November 2010 - 12:45

Ton En Jeanne:

Hee vrienden, ongelofelijk hoe snel 21 dagen omvliegen. Wij hebben de indruk dat jullie wederom een hele mooie reis meegemaakt hebben. Wij wensen jullie een goede terugreis en verheugen ons op 4 Dec.

• 19 November 2010 - 13:40

Nelly En Wil :

goede reis en misschien tot zondag

• 19 November 2010 - 15:27

Staf En Vera:

Welkom in Poppel .......
    maar kijk eerst eens of de treinen wel rijden......

• 19 November 2010 - 17:23

Wilma En Bert:

Hallo vakantiegangers. Het zit er weer zo'n beetje op en dan hebben jullie weer een geweldige reiservaring.
    Joan ik hoop dat je speech in goede aarde gevallen is en dat hij niet te lang heeft geduurd.hihi.Weet niet precies wanneer jullie naar huis komen maar zal vast wel ergens dit weekend zijn. Probeer er nog wat van te maken een flinke borrel zal er wel niet inzitten voor dat geld! hihi Een behouden thuisreis en tot gauw! xx

• 19 November 2010 - 18:35

Ria En Jac:

Ook van ons een heel goede reis en het was de moeite waard,zou ik zeggen.
    Wel thuis

• 20 November 2010 - 15:48

Toos & Nico:

Weer veel ervaringen rijker,en nu een goede terugreis naar Poppel.
    We horen en zien jullie

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 20 November 2010 - 17:39

Ton En Lenny:

Hallo daar mooie foto,s van een fraaie stad, aan de ene kant lijkt hij wel westers en aan de andere kant typisch Japans.
    Geniet van jullie gezamelijk laatste avondmaal gr wij

• 20 November 2010 - 18:06

Ine En Rien:

Welkom thuis. Het live verslag horen we volgende week wel.