Shinkansen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Shinkansen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Shinkansen

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

17 November 2010 | Japan, Tokio

Goede avond reisgenoten,

De wekker liep om 06.30 af. We hadden wel wat later kunnen vertrekken, maar de groep ging vandaag gesplitst worden. Greet en Bert vetrokken vandaag naar hun dochter, en de rest van het gezelschap ging deels met de highway-bus naar Tokyo en wij gingen in het gezelschap van nog 8 medereizigers met de shinkansen richting Tokyo. We zijn gezamenlijk naar het station gegaan, waar we afscheid hebben genomen van Greet en Bert. Onze reisbegeleider Henk heeft ons uitgelegd hoe een en ander in zijn werk ging, waarna we richting perron zijn gewandeld. Eerst nog even een broodje met een kop koffie gescoord, waarna de shinkansen wat ons betreft mocht komen. Zoals het in Japan gebruikelijk is kwam de trein exact op tijd binnen en konden we onze gereserveerde plaatsen opzoeken. Wij zaten met z allen bij elkaar in coupe 12 rij 8 en 9.

Speciaal voor Leon: De procedure die de conducteur volgt bij het controleren van de kaartjes:
1. Bij het betreden van de coupe maakt hij een diepe buiging voor de passagiers.
2. Bij het controleren van de kaartjes verontschuldigd hij zich voor het ongemak wat hij veroorzaakt
3. Bij het verlaten van de coupe maakt hij weer een diepe buiging voor de passagiers.

We kwamen, na 2 uur en 20 minuten, exact op tijd in Tokyo aan, waar een medewerker van Koning-Aap ons stond op te wachten om ons met de metro en een shuttlebusje naar ons Hotel te brengen. Aangezien de kamers nog niet klaar waren heeft hij ons nog naar het plaatselijke centrum gebracht, waar we met de club van 5 zijn gaan lunchen.

Omdat het voor het eerst deze vakantie echt slecht weer was, hebben we onze toevlucht genomen tot het bezoeken van het Nationaal museum van Japan, wat op een steenworp afstand ligt van ons hotel. Het stond overigens toch al op ons programma. Nadat we hier enkele uren hebben doorgebracht zijn we nog een alcoholische versnapering gaan nuttigen alvorens naar ons hotel te gaan, waar de kamers nu wel gereed waren. De ervaring met de hotels leert ons, dat hoe groter de stad is, hoe kleiner de hotelkamers worden, om van de badkamer maar niet te spreken. Wel is alles weer kraakhelder, dus we mopperen weer niet.

Het was vandaag al met al toch weer een erg leuke dag, waarbij we supersnel in Tokyo zijn geraakt.
Groetjes van de twee uit

Tokyo

• 17 November 2010 - 10:54

Ton En Lenny:

Ha reizigers.
    Neem aan dat deze trein een soort van hoge snelheids trein is, misschien zou het hier helpen als we van die Japanse manieren naar Nederland zouden importeren,lijkt me wel wat.
    Geniet van deze laatste paar dagen, zal blij zijn als je terug bent,kunnen we weer bij kletsen gr wij

• 17 November 2010 - 13:20

Astrid En Leon:

Vrienden, ik hoop dat jullie dit berichtje niet naar mijn baas bij Hispeed sturen. Als hij dit leest heb ik het, via jullie, op mijn geweten dat wij andere instructies krijgen om met de klanten om te gaan. Worden die mondkapjes er ook bijgeleverd? Zo'n dagje in het museum is toch ook wel interessant.

• 17 November 2010 - 13:32

Marjo:

Hallo luitjes, nog veel plezier de
    laatste dagen in Tokyo en hopelijk een betje droog weer. Hier is het momenteel al enkele dagen droog (gelukkig) Geniet er nog maar lekker van !

Groetjes/ Jan en Marjo

• 17 November 2010 - 18:44

Ria V.d.O:

Hallo jullie daar...zitten er alleen maar heren met nette pakken aan in de trein?
    Wat leuk dat er zo vaak met o.v. gereisd is op jullie Japan trip...Worden jullie al een beetje wijzer van al die tekens? je snapt er toch niets van... voorzichtig in de grote stad,hoor!!!!

• 17 November 2010 - 19:26

Ingrid:

Hallo luitjes,
    Wat een mooie foto`s (weer) jullie kunnen weer een prachtig boek gaan maken als jullie thuis zijn.
    Ik bedoel Ad kan hier weer een prachtig boek gaan maken hihihi heeeeeeeel veel plezier nog.