Seki-Butsu - Reisverslag uit Matsuyama, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Seki-Butsu - Reisverslag uit Matsuyama, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Seki-Butsu

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

08 November 2010 | Japan, Matsuyama

Goede avond reisgenoten,
Ook vandaag weer een reisdag van nog geen 150 kilometer. We hadden de eerste stop al direct in de buurt van het hotel. Er bleek namelijk die dag een viermaster in de haven te liggen van Beppu. Hier een fotostop gemaakt, waarna we richting Kannawa zijn gereden. Hier zijn verschillende heetwaterbronnen die door de verschillende mineralen ook diverse kleuren hebben. Ook was hier een vijver met verschillende soorten waterplanten. We hebben hier ca 1 ½ uur kunnen wandelen. Erg indrukwekkend allemaal.

We zijn doorgereden naar Usuki, waar we de seki utsu bezocht hebben. Dit zijn een collectie van meer dan 60 stenen Boeddhabeelden die uitgekapt zijn in de flanken van een afgelegen vallei. Hier hebben we ook een mooie wandeling door de natuur kunnen maken en de lunch genuttigd

Na de lunch zijn we vertrokken richting de ferry die ons naar het eiland Shikoku heeft gebracht in ca 1 uur. Op dit eiland hebben we nog enkele fotostops gemaakt en bij een atoomreactor een animatiefilmpje bekeken (in 3D) over de werking van een atoomreactor. Het was duidelijke een promotiefilmpje over atoomenergie.

Ook vandaag hebben we weer geen jassen en truien nodig gehad. Veel zon en temperaturen tot ca 20 gr.

We slapen in een hotel direct aan het station. We hebben het dit keer niet getroffen met de kamer. Hij is ca 5 meter lang en 1,8 meter breed. Dit betekend dat er twee eenpersoons bedden in staan de achter elkaar geplaatst zijn. Maar we mogen tot nu toe niet klagen over de hotels. Ze zijn redelijk luxe en zeer netjes.

Groetjes van de twee (zeven) uit

Matsuyama

• 08 November 2010 - 13:49

Astrid En Leon:

Zit net achter de computer en een bericht van jullie. Voor ons gevoel krijgen we elke dag 2 berichten. Zijn weer prachtige foto's die je bij je berichten plaatst, Ad. Geniet nog even lekker. Groetjes

• 08 November 2010 - 14:33

Ton En Lenny:

Ha die twee
    Wat een prachtige foto's ondanks de mist.
    Het is maar goed dat je lang bent en niet niet dik! als je de maat van de kamer bekijkt,van die Japannertjes kunnen er dan wel vier in zo'n kamer,lachen toch.
    En waarom alleen Joan in een warm waterbad en jij niet?
    gr wij

• 08 November 2010 - 16:20

Ruud En Corry:

Hoi Adjesan en joantjesan
    mooie foto's lijkt wel of het daar ook herfst is. Ik las net je bericht over de A-bom.... tja de vliegtuig navigator die hem op die plek gemanoeuvreerd heeft was een van Pelt.... niet verder vertellen daar hoor ha ha en met z'n tweeën achter elkaar op de kamer snurken wat gezellig :-)Wacht met spanning de volgende lading foto's af gr van de bergenaartjes

• 08 November 2010 - 19:11

SWilma En Bert:

Hallo Jong en Lui,
    Zoals je ziet liepen wij een beetje achter met lezen maar we hebben het ook zooo druk gehad warre. Nieuwe c.v.ketel en jawel hoor hij lekt.hihi maar daar hoeven jullie gelukkig niet aan te denken. Zoals altijd weer heel erg leuk en gezellig om allemaal te lezen wat jullie wel en ook niet doen. Vooral zijn eetpatroon is erg voorspelbaar,hihi. Net zoals van ons Joan natuurlijk ook maar ja dat wisten we al dat zij een watermens is en daarom zo van (rauwe) vis houdt. Bier is erg duur en hebben de Belskes al een echt Belgisch biertje gevonden want dat zouden ze daar ook moeten hebben. Uit zeer betrouwbare bron vernomen. Geniet nog lekker en probeer af en toe ook te rusten of ff niks te doen?? xx BenW