Geisha's spotten - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Geisha's spotten - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Geisha's spotten

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

15 November 2010 | Japan, Kyoto

Goede avond reisgenoten,

We zijn vandaag begonnen met een metrorit naar het centrum, waar we de bus hebben genomen naar de Sanjusangen-do tempel. Deze tempel is beroemd vanwege de 1000 godenbeelden. Je mocht hier helaas niet fotograferen. Hierna zijn we wandelend naar de Kiyomizu-dera tempel gegaan. Dit laatste niet zozeer voor de tempel, als wel voor de gezellige wijk waarin deze tempel ligt. Vergelijk het een beetje met de sfeer in Parijs. Het is er erg druk, en je hebt er verschrikkelijk veel winkeltjes met aardewerk, (variërend in prijs van enkele honderden euro’s tot vazen van meer dan euro 50.000,--.Hier liepen ook enkele Japanse dames in klederdracht rond, en we kwamen er zelfs een geisha tegen. Deze laatste wilde absoluut niet gefotografeerd worden, wat we uiteraard wel gedaan hebben.

We hebben hier samen met Greet en Bert een hele poos rondgewandeld en zijn daarna met z’n vieren naar de wijk Gion gewandeld. Deze wijk staat bekend om zijn oude smalle straatjes, en je hebt er de meeste kans om een echte geisha tegen het lijf te lopen. We hebben er precies 1 gezien, die vliegensvlug in een taxi verdween.

Later op de avond zijn we weer met vieren in het stationdistrict wat gaan eten alvorens de metro terug naar het hotel te nemen.

Bij het hotel zijn we nog gaan zoeken naar een handwerkwinkel, welke in dezelfde straat zou moeten zitten als het hotel. Deze hebben we ook na een uur lopen niet meer gevonden.

Al met al weer een gezellige dag gehad, waarin we weer veel gezien hebben.

Het was vandaag een beetje een gure dag, met veel wind en bijna geen zon. Wel hebben we het weer de hele dag droog gehouden.

Groetjes van de twee uit
Kyoto

• 15 November 2010 - 15:34

Jur En Elly:

Het is zo grappig dat jullie ons steeds reisgenoten noemen. Wij reizen niet mee, maar mogen dankzij de verslagen en foto's wel mee GENIETEN.
    Nog veel plezier.

• 16 November 2010 - 07:04

Jose:

ik sluit me helemaal aan bij het voorgaande bericht:
    geniet ervan zolang het kan! voor jullie t weten zit je weer tussen de "gewone" mensen, de kerken en moskeeen en is het afgelopen met al die tempels ;)