Glaciares Nat Park - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Glaciares Nat Park - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Glaciares Nat Park

Door: Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

15 November 2008 | Argentinië, El Calafate

Hallo meelezers,

Vandaag een van de hoogtepunten van deze reis gehad. We hebben vandaag een boottocht van 7,5 uur over het Lago Argentina, het grootste meer van Argentinie, gehad. Hierbij zijn we langs onwezenlijke ijsbergen gevaren. Deze ijsbergen zijn zo nu en dan groter dan een huis, prachtig van kleur, van wit tot diep blauw. Hiervan hele mooie foto´s gemaakt en natuurlijk ook gefilmd. Daarnaast hebben we drie gletsjers aangedaan; nl. de Upsula gletsjer, de Spegazin gletsjer en wereldberoemde Moreno-gletsjer. Deze laatste gletsjer gaan we ook morgen nog bezoeken, maar dan gaan we ook over land. Bij de Morenogletsjer hebben we het geluk gehad een enorm stuk ijs naar beneden te zien storten. Het was een stuk zo groot als een flinke boerderij. Ons Joan heeft het zelfs op film kunnen vastleggen. UNIEK.
We zitten nu al meer dan een week in Patagonië. Ook deze dag waren de weergoden ons goed gezind. In de ochtend zonnig en wat schapenwolkjes. Later in de middag werd de bewolking wat zwaarder, maar we hebben het wel weer droog gehouden. Kortom een geweldige dag.

Groeten van

De twee uit Patagonië

• 16 November 2008 - 08:56

Jeanne En Ton:

Het is een geweldige wereld waarin jullie terecht zijn gekomen. Jullie gaan van het ene hoogtepunt naar het andere.
    Wij genieten erg van het dagboek en de schitterende foto's. blijf vooral zo doorgaan. Wij kijken ook erg uit naar 13 dec. als jullie met verhalen, films en foto;s bij ons op bezoek komen.

• 16 November 2008 - 09:55

Jose:

Het lijkt me inderdaad zo onwerkelijk mooi om al dat natuurschoon mee te maken. maar goed dat jullie alles op foto en film hebben, anders zou je gewoon denken dat je in een droom zit....
    geniet nog lekker van alles wat er komen gaat

• 16 November 2008 - 11:06

Liesbeth Cuijpers:

Hier weer even een berichtje van ons. Heb vorige week de griepprik gehad, dus: ziek geweest ! Gelukkig bij jullie alles goed zo te lezen. Dat wordt heel hard trainen Ad na al dat gebak en die chocolade, en dan nog bier en wijn Oei oei !!!Maar jullie zien wel véél mooie en unieke dingen. We genieten mee ! Nog veel plezier, groeten F. en L.

• 16 November 2008 - 12:42

Ton En Lenny:

Ik kan begrijpen dat je hier van genoten hebt, wat een fantastisch mooi gezicht,en wat een kleur.schakkeringen, echt heel mooi, ik verheug me nu al op de film, geniet er van, dit zie je nooit meer, zeker niet nu de aarde opwarmt.
    groetjes wij

• 16 November 2008 - 19:43

Swilma En Bert:

We gaan nu toch wel een beetje erg jaloers worden. Wat een geweldige ervaringen en schitterende tochten en foto's natuurlijk.Blijf met beide benen op de grond want straks is het gewoon weer werken,hihi maar tot dan geniet ervan. Jullie hebben het verdiend! xx

• 17 November 2008 - 07:22

Francie:

He Vakantiegangers,

Het klinkt allemaal geweldig! Dus geniet er maar lekker van.

Toch even een klein berichtje (op Ad's verzoek) uit Tilburg. Ik heb goed nieuws: Ons huis is verkocht! Tenminste, morgen gaan we tekenen en dan is het nog drie weken hopen dat alles rond komt. Maar dat zal vast goed komen!

Veel plezier nog!

Groetjes Francie.
    (SCT Tilburg)

• 17 November 2008 - 07:23

Francie:

He Vakantiegangers,

Het klinkt allemaal geweldig! Dus geniet er maar lekker van.

Veel plezier nog!

Groetjes Francie.
    (SCT Tilburg)

• 17 November 2008 - 09:24

Rudy Van Burik:

Als ik de foto's zie, kan ik eigelijk alleen maar zeggen dat ik stik- jaloers ben!

Het is echt schitterend daar!