Eerste nacht in Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Eerste nacht in Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Eerste nacht in Bolivia

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

19 Oktober 2007 | Bolivia, Sucre

De eerste stop vandaag is in het plaatsje Humahuaca waar we een monument bezoeken ter nagedachtenis van de indianen. Tevens heeft de kerk hier een andere bouwstijl. De volgende fotostop was bij de Rio Grande. Ook dit was weer een uitzonderlijke plek om te fotograferen. Het had iets weg van de grand Canyon in de USA. Ook hebben we vandaag de eerste Lamakudde gespot. Het hoogste punt vandaag was ca 3760 meter.
Het passeren van de grens met Bolivia was in een vloek en een zucht gebeurd. Je komt wel in een heel andere wereld. 60 % van de bevolking is indiaans. We moeten morgen al om 07.00 uur vertrekken naar Sucre, inderdaad we gaan toch. Wel is ons geadviseerd alleen in groepen de straat op te gaan. Dit doen we uiteraard.
Het eten is hier nog voordeliger dan in Argentinië. De bekende liter bier met een Pepersteak van ca 500 gram met groenten en frites kost ca € 4,00.
Ans en Ton jullie zouden ons nog een adres doorgeven voor heerlijke pitsas in Sucre.

Allemaal de groeten van de vier vakantiegangers uit Bolivia. Uiteraard speciaal voor dochterlief en de kleinkinderen

• 26 September 2009 - 04:25

Ans En Ton:

Ad en Joan, Het restaurantje in Sucre heet Joyride.
    Als je op de Plaza des Armes bent dan is het het straatje in naast de kerk.
    Calle Nicolas Ortiz 14.
    En hoe bevalt het verder? Valt het alles mee? Geniet ervan.
    Groet.
    Ans en Ton

• 26 September 2009 - 04:26

Ans En Ton:

Ad en Joan,
    Een advies als je in Sucre bent en je moet in het donker een stukje lopen als je weg bent geweest neem dan een taxi ook al is voor 100mtr. Is een beproefde methode en word geadviseerd in Quito, Ecuador.
    Groet en succes.

• 26 September 2009 - 04:27

Colette:

Ik heb nog steeds niet gelezen hoe het eigenlijk met Joan haar voet gaat, uit jullie verhalen te horen gaat het goed, dus daar hopen wij dan maar op!

Pas op in Sucre, volg dat advies van die taxi maar lekker op, en maak vooral veel foto's zodat wij straks thuis de kleurrijke plaatsjes kunnen bewonderen!

XCO en de mannen.

• 26 September 2009 - 04:28

Nelly En Wil:

Hallo Allemaal hier is alles oke Nel is niet aan haar hand geholpen is verzet naar 1nov het ziet er allemaal goed uit ook het weer mooie fotos we horen van julie wel of het ook iets voor ons is
    groetjes en geniet er lekker van Wil Nelly

• 26 September 2009 - 04:29

Ton En Lenny:

Volg aub het advies van de taxi op hebben hier beelden gezien van een door de bevolking bezet vliegveld, dus kijk uit anders moeten wij straks naar bolivia vliegen om jullie los te krijgen hier heeft het inmiddels gevroren dus geniet van het mooie weer en het mooie landschap gr aan alle vier ton en lenny

• 26 September 2009 - 04:29

Marjo Somers:

Nog heel veel plezier en geniet maar van de lekkere biefstukken. Hoe zit het trouwens met de prijs van de wijn, jullie hebben het alleen maar over bier??? Nog een heel fijne vakantie, Jan en Marjo