Eerste dagen in Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sucre

Door: Joan en Ad, Frans en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

21 Oktober 2007 | Bolivia, Sucre

We zijn op 20 oktober om 17.30 uur in Sucre aangekomen. Om 19.00 uur was het verzamelen voor het boeken van eventuele excursies en om gezamenlijk naar de binnenstad te gaan om te eten. Het was rustig in de binnenstad en we hebben met 9 man heerlijk gegeten bij restaurant La Plaza. Om 23.00 uur door een radiotaxi terug naar het hotel gebracht.

Op 21 oktober zijn we om 08.30 vertrokken voor een bezoek aan de indianenmarkt van Tarabuco. Het is een zeer kleurrijke markt welke nog absoluut niet toeristisch is. Het is wel zeer moeilijk om de plaatselijke mensen te fotograferen. Op deze markt hebben we voor de eerste keer een klein beetje regen gehad. We hebben op de markt vol verbazing staan kijken hoe mensen , dieren en goederen in een vrachtwagen werden gestouwd.

Samen met de reisleider hebben we in de middag een wandeling door het centrum van Sucre gemaakt. Aangezien het zondag was hebben we geen last gehad van demonstraties of iets wat daar voor door moet gaan. Er hing een zeer ontspannen sfeer. Wel werden we door de plaatselijke politie gewaarschuwd voor zakkenrollers en gouwdieven. Wij werden ook door deze dienders scherp in de gaten gehouden.

Voor morgen hebben we een wandeling door de omgeving van Sucre op het programma staan zodat we ook dan niet gehinderd worden door demonstraties in Sucre. Er is wel een algemene staking aangekondigd, zodat we vroeg uit de veren moeten om de wegblokkades voor te blijven.

We vinden het erg leuk om de reacties vanuit Nederland te lezen.

Groeten van de vier uit Bolivia, en uiteraard zoals gebruikelijk speciaal voor de kleinkinderen.

• 26 September 2009 - 04:35

Mariska:

klinkt goed allemaal, volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin!

• 26 September 2009 - 04:36

Colette:

Fijn om te horen dat het daar toch relatief rustig is...toch best een beetje spannend, ook voor de thuisblijvers, als de berichten een beetje onrustig zijn... maar gelukkig lezen we nu uit eerst hand dat het allemaal mee lijkt te vallen. Wij genieten ook elke keer van jullie verhalen en foto's, dus vooral blijven doen!

Groetjes terug!

Mam, had jij mijn sms nog gehad over Evita? Ik moet van ma Vermeer kaartjes bestellen maar weet niet naar welke dag/tijd je voorkeur uitgaat, de week van 18 maart op ma, di, wo, do en za avond of op zondagmiddag.

XCO en de mannen!

• 26 September 2009 - 04:37

Elly En Jur:

Hee vriendjes
    Wat een aangename verrassing deze verslagen. We zijn zelf net terug van vakantie en hebben wel aan jullie gedacht, maar nu kunnen we het zelf lezen hoe het allemaal gaat. Voorzichtig zijn hoor, vooral Joan, want het lijkt me dat je best veel moet lopen! Geniet nog maar lekker en tot later.

• 26 September 2009 - 04:37

Ton En Lenny:

Wat fijn dat jullie nog nergens last van hebben en wat leuk die foto's kleurijk is het zeker hoe gaat het nu met je voet want daar horen we maar niets over, maar we zullen er maar vanuit gaan dat geen bericht goed bericht is regen hebbebn we de laatste tijd niet gehad maar koud is het wel groetjes Ton en Lenny

• 26 September 2009 - 04:38

Bert En Wilma:

Hallo Alle 4

Het is onmogelijk om jullie bij te houden zo snel gaat het allemaal. Kun je alles ook goed fotograferen en filmen.Heb je alles goed op jullie netvlies?? Is het een aanrader? Je weet ooit nooit, wel heel erg leuk om te lezen dat het allemaal zo leuk maar ook zo goedkoop is kun je je hier niets bij voorstellen.Hier is alles okay behlve mijn verstandkies die heb ik vanmiddag moeten laten trekken en dus veel pijn. Maar pijn is fijn en bloed moet dus dat gaat allemaal wel goed komen. Hoe is het met ons Joan haar voet? Kan se alles goed lopen en het luchtverschil (4000 ) m hoogte is dat ook allemaal wel te doen. We lezen het wel weer. Heel veel plezier en tot gauw!! Liefs van Bert en sWilma

• 26 September 2009 - 04:39

De Buurtjes:

Wij wilden jullie ook nog wel wat vertellen, maar aangezien jullie het leuk vinden de reacties uit NEDERLAND te lezen,.....
    Daarom alleen maar de groetjes van ons uit BELGIE.

• 26 September 2009 - 04:40

Mart:

Lekkere wandeling , zo vanmorgen. Hoop dat jullie het ook naar je zin hebben gehad ondanks de wat vreemde terugrit. Ik vond het de moeite waard.