Fietsen - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

11 November 2010 | Japan, Kurashiki

Goede avond reisgenoten,

We zijn vandaag op de sportieve toer gegaan.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken voor een wandeling van een half uur naar het station. Hier de trein genomen naar Soja. Hier bij het station een fiets gehuurd om een tochtje van ca 5 ½ uur te maken over het platte land. Uiteraard zijn we onderweg weer enkele tempels tegen gekomen met de gebruikelijke trappen om er te komen.

Voor de afwisseling hebben we tijdens deze fietstocht ook langs een pagode gefietst. Bij een klein cafeetje in de buurt van deze pagode een kopje koffie gedronken, en daarna naar een volgend station gefietst om de fietsjes weer in te leveren.

We zijn met de trein terug gegaan naar Kurashiki, waar we eerst bij de Starbucks een heerlijke kop koffie hebben gedronken alvorens door het oude centrum van Kurashiki te gaan dwalen.
Het centrum bestaat uit smalle straatjes met oude huizen en enkele musea, en uiteraard weer een aantal tempeltjes. Hier heeft ons Joan wel een mooie foto kunnen maken van een meisje in traditionele klederdracht.

We zijn nog even door een winkelcentrum gerend, alvorens de wandeling terug te maken naar het hotel.

Ook vandaag waren de weergoden ons weer goed gezind. Vrijwel wolkenloze hemel en, zeker in de middag, aangename temperaturen.

Groetjes van de twee uit

Kurashiki

PS. Is er bij John al een geboorte ?

• 11 November 2010 - 09:35

Ton En Jeanne:

Geweldig hoe jullie ons op de hoogte houden van jullie reis. Ook de foto's geven ons een mooi beeld van wat jullie in het echt zien. Toch zullen de verhalen straks bij een avondje gezellig samen bij elkaar het compleet maken. Lieve groetjes van jullie VRIENDEN.

• 11 November 2010 - 10:29

Astrid En Leon:

Ziet er echt allemaal prachtig uit, zijn benieuwd naar jullie verhalen. Zo'n fietstocht lijkt me ook wel wat.
    Groetjes van ons.

• 11 November 2010 - 10:30

Bert En Wilma:

Hallo allebei,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt al kan ik niet zeggen dat het enthousiasme er afspettert, maar dat weten jullie het beste.
    Foto's zijn erg leuk maar vooral de maskers vind ik erg boeiend en zullen vast een betekenis hebben. We horen het later wel weer nu snel werken!! Ja dat gaat gewoon door,hihi. Veel plezier nog warre! BenW xx

• 11 November 2010 - 12:40

Ton En Lenny:

Hallo daar.
    Hé passen jullie wel op die Japanse fietsen,die zijn toch veel te klein voor jullie en AD je kijkt nu niet echt van ha lekker en eindje fietsen, je trekt meer het gezicht van wat moet ik hier nou mee.
    Hebben jullie eigenlijk al echt Japans gegeten, want wij krijgen het idee dat Starbucks zo'n beetje jullie stamkroeg aan het worden is.
    gr wij

• 11 November 2010 - 14:56

Ingrid:

Hallo luitjes, wat een mooie foto van dat kleine meisje. Trouwens al de foto`s zijn weer erg mooi.fijn om te lezen dat jullie goed weer hebben hier is het echt herfst met veel regen en harde wind. veel plezier nog!!

• 12 November 2010 - 10:09

Jur En Elly:

Wij zijn vorige week ook bij een pagode geweest, in de Efteling, en hebben Starbucks koffie gedronken in Amsterdam. Dus daar hoef je niet voor naar Japan. Geintje! Jullie hebben weer een fantastische reis en we zien uit naar het complete (foto)verslag.