Hiroshima - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Hiroshima - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Hiroshima

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

12 November 2010 | Japan, Kurashiki

Goede avond reisgenoten,

Vandaag was misschien wel de langste dag van deze vakantie. De wekker liep om 06.00 uur af, omdat we al om 07.00 uur met de bus richting Miya-jima vertrokken, en we eerst nog moesten ontbijten.
Bijten gutste de regen tegen de ramen, zodat iedereen zoiets had van, zonde van het weer, en dat nu juist op de dag van een van de hoogtepunten van de reis.

Het was een busrit van ca 2 uur voor we bij Miya-jima aankwamen, en gaandeweg de rit was het gestopt met regenen en kwam de zon er zelfs bij. W hebben de rest van de dag zonder jas kunnen lopen. De hemel werd onbewolkt en de temperaturen liepen op tot zo’n 20 gr.

We hebben op heiligen eiland Miya-jima tot ca 14.00 uur de tijd gehad om rond te wandelen We hadden hier wel een hele dag door kunnen brengen. Veel mooie gebouwen, en uiteraard de bekendste torii (heiligenpoort) van Japan gezien. Deze poort staat in het water en lijkt er zelfs op te drijven. Het plaatsje op dit eiland is wel erg toeristisch, zeg maar Valkenburg op z’n Japans.

Om 14.00 uur zijn we doorgereden naar Hiroshima. Deze stad behoeft geen introductie, want hier hebben de Amerikanen op 6 augustus 1945 de eerste atoombom laten vallen. We hebben hier , net als in Nagasaki, het vredesplein en het Atoombommuseum bezocht. Het museum is hier zo mogelijk nog indrukwekkender als dat van Nagasaki. We hebben hier in totaal ca. drie uur rondgelopen en zijn daarna met de hele groep in een typisch restaurant van Hiroshima een plaatselijke specialiteit gaan eten.

Na het eten hebben we met de hele groep nog een wandeling door een arcade gemaakt, waarna we met de bus de terugreis naar Kurashiki hebben aanvaard. W waren om ca 22.00 uur weer terug in het hotel.

Al met al een lange, vermoeiende, maar erg indrukwekkende dag.

Groetjes van de twee uit

Kurashiki

• 12 November 2010 - 21:26

Rien En Ine:

Hallo luitjes,
    Het ziet er weer goed uit allemaal. Ook die prachtige herfstkleuren. Maar de reis is allebehalve rustig, jullie klimmen, fietsen en wandelen heel wat af. Zo blijven de kilo's er wel af Ad. Geniet ze nog en we hopen dat de weergoden jullie goedgezind blijven.
    Heel veel groetjes vanuit een heeeeeeel nat Nederland.