Culturele dag in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Culturele dag in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Culturele dag in the Big Apple

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

Aangezien de weersverwachting voor vandaag niet al te best was, hadden we besloten er vandaag een culturele dag van te maken. We hebben de subway genomen richting het American Museum of Natural History, waarbij we over moesten stappen bij Battery Park, het meest zuidelijke puntje van Manhattan.

We zijn hier even de subway uit gegaan om een korte wandeling te maken naar, en door dit parkje. Hierbij kwamen we bij toeval langs het bronzen standbeeld van the Bull. In Battery park ook het monument gezien voor de slachtoffers van 9-11.

We zijn hierna weer naar de subway gewandeld om lijn C te nemen richting het museum. Om het hele museum te kunnen bekijken heb je aan 1 dag niet genoeg, maar we hadden voor de rest van de dag nog andere plannen, dus hebben we er maar ca. 3 uur doorgebracht. Wel een goede indruk gekregen van wat het museum zoal te bieden heeft aan opgezette beesten en de geschiedenis en evolutie van de mens in de diverse werelddelen. Zeker bij wat minder weer een absolute aanrader.

Na wat gegeten te hebben zijn we over gestoken naar the East Side van Central Park om het Guggenheim museum te bezoeken. Ze hebben hier een collectie van moderne schilderijen en beelden. De Schilderijen van o.a. Picasso, Monet en van Gogh konden we nog wel waarderen, maar de sculpturen, vervaardigd van oud autoplaatwerk, had wat ons betreft rechtstreeks terug gebracht kunnen worden naar de autosloperij. Blijkbaar zijn, en blijven we cultuurbarbaren. Nadat we het museum verlaten hadden, zijn we door Central Park terug gewandeld vanaf de 86e street naar de 59e street. Hier nog wat door de winkelstraat van Fifth Avenue gewandeld, waarbij we gebruik hebben gemaakt van de belangrijkste tip van Ans en Ton Bijvank; nl. Gebak eten bij de Magnolia Bakery.
Achteraf is het weer vandaag reuze meegevallen. We hebben uiteindelijk alleen wat regen gehad toen we ’s-morgens vanuit het hotel naar de subway liepen. De rest van de dag was het droog en brak zelfs de zon nog door, zodat we zonder jas door Central Park hebben kunnen wandelen.

Groetjes van de twee uit

The Big Apple

• 02 Mei 2012 - 07:07

Wilma En Bert:

Halleekes,

Wat hebben we weer een mooie tijd en reis en wat zijn we weer cultureel goed bezig! Ik heb wel het idee dat het overal druk is wat een mensenassa alleen in een museum al. Geniet nog een paar dagen want het is zo weer voorbij. Leni vertrekt ergens dit weekend eloof ik naar New York misschien kom je ze nog wel tegen.hihi Wij zullen wel slopen en sjouwen,hihi. Wel een beetje spijt dat we onze minireis naar P geboekt hebben hihi. Hoezo druk druk. Geniet nog ff warreenniet teveel lopen, laat je maar brengen. Liefs van BnW xx

• 02 Mei 2012 - 08:31

AstridLeon Cooijman:

Hoezo goed weer!!!!
    Dat is toch vanzelfsprekend!!!!
    Als jullie op vakantie gaan dan kan je je jas thuis laten......Toch?????
    Dat was vroeger zo en nu blijkbaar ook weer. :D
    Nou dat was weer een drukke dag.
    Zo te zien waren er kennelijk nog meer mensen op het idee gekomen om het museum te gaan bezoeken, wat een mensen massa.
    Was er wel genoeg plaats om dingen te zien of moest je om de mensen heen kijken?
    We wensen jullie nog veel wandel plezier en op tijd een rustpauze inlassen.
    Groetjes van ons

• 02 Mei 2012 - 15:04

Ton En Lenny:

Ha jullie.
    Je ziet Ton heeft hem nu wel doorgezet naar mij, ik ben zelf niet zo'n museum mens ,maar ik kan me voorstellen als je daar toch bent dat je dan toch even wilt gaan kijken, vooral als je denkt dat het gaat regenen.
    Sjoanneke moest je toch even mee sporten?
    En Ad alweer een ijsje, straks moet je wel erg veel fietsen, om je lijntje weer terug te krijgen.
    Gr Ikke

• 03 Mei 2012 - 13:39

Marjo T:

Wat ìs dat toch een schitterend beeld, die stier. Wat leuk dat je er zó bij kan.
    Ook die maskers vind ik erg mooi, jullie hebben weer van alles gezien.
    Veel groeten uit Spankeren,ook van Peter