Te veel op een dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Te veel op een dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Te veel op een dag

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

30 April 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

We hebben vanmorgen de subway genomen richting pier 17 om daar fietsen te huren. Hier aangekomen hebben we eerst wat rondgewandeld in dit toeristische stukje New York, wat overigens erg leuk was. Van het huren van fietsen is uiteindelijk niets terecht gekomen.

We hebben bij pier 17 de watertaxi genomen naar de Brooklyn Heights vanwaar je een onvergetelijk uitzicht hebt op de skyline van lower Manhattan. We hebben hier een tijdje rondgewandeld alvorens weer met de watertaxi richting het centrum van Manhattan te gaan. Dit gebeurt standaard met een omweg langs het standbeeld van Lady Liberty. Dit keer was het weer zo mooi, dat we boven op het dek zijn gaan zitten.

Vanaf pier 83 zijn we eerst richting St. Patricks Cathedral gewandeld alvorens met de Subway naar Central Grand Station te gaan. Vooral de centrale hal is de moeite van het bezoeken meer dan waard. Vanaf een van de balkons heb je een prachtig overzicht over deze hal.

Na wat gegeten te hebben zijn we richting het Rockefeller gebouw gewandeld om New York by night te zien vanaf de Top of the Rock. Vanaf deze wolkenkrabber heb je een geweldig uitzicht over Manhattan inclusief het Empire State Building. Zeker ook een must see in New York.

Groetjes van de twee uit

New York

• 01 Mei 2012 - 05:43

Jose Peters:

Hello Ad en Joan,
    Vanwege onze vakantie in Belgie deze ietwat late reactie op jullie reisverslag....
    Het klinkt weer allemaal geweldig en ziet er ook prachtig uit. Ik stuur alle tips door naar
    mijn zus, die eind deze week naar New York gaat; zij gaat de stad fietsend bekijken;)
    Nog heel veel plezier! groetjes jose

• 01 Mei 2012 - 06:00

SWilma En Bert:

Hallootjes,
    Je schrijft boven het verhaaltje, teveel op een dag!!! Dat kun je wel stellen.
    Is dat onder het motto eruit halen wat erin zit of ?????? Hoe het ook zij. Wat zien jullie weer veel en wat doen jullie weer veel. Wel jammer van het fietsen dat moet oook een echte happening zijn.
    Doe een beetje rustig aan maar geniet zoveel je kan. Wij volgen jullie wel!!
    Lieve groetjes van sWilma en Bert xx

• 01 Mei 2012 - 06:40

Ton En Jeanne:

Hallo lieve vrienden,Volgens mij is al wat er te zien is teveel voor vier ogen.Wat een mooie foto's.Hoe moet het in het echie dan wel niet zijn? Blijf die mooie plaatjes en verslagen maar sturen, wij genieten ervan. Genieten jullie ook, maar pak af en toe ook wat rust, of hebben jullie nog vakantie, na jullie New-York trip?
    Jullie echte vrienden, ha ha

• 01 Mei 2012 - 07:54

AstridLeon Cooijman:

Nou dat was me het dagje weer wel.
    Weer zo'n vol programma.
    Ik denk als jullie thuis komen nog een week vakantie nodig hebben om uit te rusten.
    Ik zag dat het weer voor vandaag niet veel goeds in petto heeft.
    Hoop voor jullie dat het niet uit komt.
    Heel veel plezier.
    Ben benieuwd wat jullie vandaag weer beleven.
    Groetjes van ons

• 01 Mei 2012 - 08:09

AstridLeon Cooijman:

Sorry, was nog wat vergeten te vragen.
    Gaan jullie ook nog over de Queensboro Bridge?
    De bovenste laag bestaat uit vier autorijbanen en biedt een uitstekend zicht op de cantilevers van de brug en de skyline van New York. De onderste laag bestaat uit zes banen, de binnenste vier zijn autorijbanen en de buitenste twee zijn of ook autorijbanen of voor voetgangers en fietsers.
    Misschien een tip.
    Groetjes van ons.
    Nog een fijne dag

• 01 Mei 2012 - 15:53

Marjo Somers:

Hallo Joan en Ad,

Fijn dat jullie nu zo'n lekker weer hebben, ziet alles er toch anders uit dan dat het regent!
    Wat hebben jullie al weer veel gezien in die 5 dagen. De foto's zijn heel leuk, zo kunnen wij hier ook nog een beetje meegenieten. Nog heel fijne dagen en lekker weer!

Groetjes/ Jan en Marjo

• 01 Mei 2012 - 16:00

Marjo T:

Hoi Ad en Joan,

Wat fijn dat jullie je zo goed vermaken en dat alles goed gaat.
    Bijna niet shoppen .......ik ging me al zorgen maken. Maar gelukkig komen de Magnums nu toch wel op de proppen! Ook weer erg mooie foto's en alles eruit halen wat er in zit: zó ken ik jullie!
    Veel plezier, maak er wat van. liefs, Marjo

• 01 Mei 2012 - 19:17

Ine En Rien:

Hi Ad en Joan,
    Uit de foto's en verhalen blijkt dat jullie een geweldige reis hebben. Heel fijn dat jullie ons op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen in de States; de nieuwe running mate van Obama is bekend, Ophra is het duidelijk eens met de laatste aanwinst van het wassenbeelden museum en we hebben ook mister Liberty leren kennen. Ook stond vandaag in de krant dat in New York een heuse Nederlandse fietsenwinkel is geopend. Jullie enthousiasme werkt erg aanstekelijk.
    Blijf genieten, groetjes van ons.

• 02 Mei 2012 - 10:32

Jan En Mieke:

Jawel wat een gebouwen !!
    Het lijkt nog hoger/groter en gigantischer dan Beijing.
    Klopt dat ?
    Geweldig om jullie trip te volgen.
    En tot slot JULLIE on the Top of the Rock, ik zie dat jullie elkaar nog steeds goed vasthouden op grote hoogte (jaja Joan daar was de ballonvaart in China een eitje bij nietwaar) !
    Ik (mieke) ben daar van mijn hoogtevrees genezen, maar stap nooit meer in een heteluchtballon.
    Genietze en tot morgen.
    Jan en Mieke