We'r still alive - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu We'r still alive - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

We'r still alive

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

Iedereen bedankt voor het duimen, en de mail richting hemel is blijkbaar ook aangekomen. Het is vandaag droog gebleven.
We zijn met de subway naar South Ferry gegaan, waar we twee uitstekende fietsen hebben gehuurd om vandaag Manhattan per bike te doen.

We zijn eerst rustig via autovrije fietspaden richting Battery park gefietst. Hier onze eerste stop gemaakt. Daarna langs de Hudson weer over autovrije fietspaden tot aan 90e Street; een tochtje van ca. 1 uur. Via 90e Street zijn we overgestoken naar Central Park. Hier nog een klein rondje gefietst alvorens aan de andere kant van Central Park weer via 90e Street over te steken naar de East river. Dit gebeurde allemaal nog over relatief rustige wegen met rijstroken speciaal voor fietsers.
We zijn langs de East river richting Manhattan bridge gefietst, waarbij we grote stukken van deze route moesten delen met bussen, taxi’s, auto’s en vrachtwagens. We werden links en rechts gepasseerd. Het leek zo nu en dan wel dat we met onze fietsen verdwaald waren op de nieuwe A2 tijdens de spits. We hebben de tocht naar de Manhattanbridge uiteindelijk overleefd. Hoewel we al de nodige kilometers in de benen hadden, besloten we toch een korte omweg te maken door de Manhattanbridge over te fietsen en een stukje door Brooklyn te fietsen om via de Brooklyn bridge weer terug op Manhattan te belanden. We zijn via Chinatown en het financial district uiteindelijk weer, met gevaar voor eigen leven, terug gefietst naar het beginpunt van onze tocht. Uiteindelijk hebben we met de nodige tussenstops ca. 7 ½ uur op de fiets door Manhattan gepeddeld.

Morgen wacht ons alleen nog een lange, lange thuisreis, maar we zijn hier wel een hele ervaring rijker geworden.

Groetjes van de twee uit

The Big Apple

Sorry, maar vandaag uitsluitend gefilmd.

• 04 Mei 2012 - 06:04

Nelly En Wil:

Ik heb te doen met die billen van Joan 7.1/2 uur op de fiets.
    zo te lezen hebben jullie wel genoten van New York.
    goede reis naar huis.

groetjes van Ons

• 04 Mei 2012 - 06:08

Ton En Jeanne:

Wat gaat alles toch vlug, maar een ding is zeker, jullie kunnen wel zeggen dat je er uit gehaald hebt wat mogelijk was.Wij wensen jullie een hele veilige thuisreis, en zien jullie snel.
    Lieve groetjes van ons.

• 04 Mei 2012 - 08:59

AstridLeon Cooijman:

Nou dat was me het dagje weer wel.
    Het was toch wel gevaarlijk wat jullie gedaan hebben, zo fietsen tussen de auto's en vrachtauto's.
    Moet er niet aan denlen wat er zou zijn gebeurt als..................
    Maar gelukkig zijn jullie er heelhuids uitgekomen.
    Jou hoogtevrees is hier toch niet bij , Ad!
    We wensen jullie een "veilige thuiskomst".
    Maar laat het vliegen maar aan de piloot over.
    Niet dat ook eens willen uitproberen hoor :D :D :D (Y)
    Jullie mogen nu uitrusten.
    Groetjes van ons

• 04 Mei 2012 - 20:20

Rudy & Lorelei :

Spannend hoor, fietsen in NY! Jullie zijn niet bang.
    We wensen jullie een goede reis terug.

• 05 Mei 2012 - 20:55

Marjo T:

Hallo lieve twee,
    Wat leuk dat jullie zo volledig van alles gedaan en genoten hebben,that's the spirit!
    Nu nog een goede thuisreis en het was een perfecte vakantie. Jullie zijn geweldig "tekeer gegaan".
    We horen er graag alles over tijdens een bezoekje in juni! Kusje, Marjo en Peter

• 06 Mei 2012 - 07:57

SWilma En Bert:

Hallootjes, Welkom thuis en we zijn blij dat jullie weer heelhuids terug zijn. Zoals iedereen zegt jullie hebben er echt alles uitgehaald. Is absoluut niet echt vakantie geweest want was ook veel werken, vooral op de fiets maar ieder zijn ding toch? Tot snel enne.......op naar de volgende vakantie wellichtiets minder anstrengend!! Lieve groetjes BenW

• 06 Mei 2012 - 11:29

Ria En Jac:

Hallo beste reizigers,

Een goeie terug reis en weer lekker in je eigen bed geslapen?????....kom eerst maar weer een beetje bij.Heel bijzonder,hoor,NY...ben blij met al jullie belevenissen daar...zo,komen wij ook eens ergens,toch?
    groeten uit Chaam

• 06 Mei 2012 - 21:06

Jan En Mieke:

Hoi Joan en Ad, Jeetje zit het er alweer op. Maar wat een activiteiten. Ik zie niet elke dag mijn mail, dus na de berichten van de afgelopen 2 dagen krijg ik de indruk dat jullie elke dag dubbel gebruiken. Fietsen, musea, cultuur en eten. Leuk om in vogelvlucht mee te genieten van dat grote Amerika. Ook voor ons de moeite waard om eens te bezoeken.
    En een goede reis naar huis. Tot de volgende trip !
    Jan en Mieke