Weer thuis - Reisverslag uit Poppel, België van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Poppel, België van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

04 Mei 2012 | België, Poppel

Hallo reisgenoten,

De laatste dag van onze vakantie, waarbij we een dagboek bijhouden, bestaat standaard uit een lange, lange thuisreis. We dachten jullie die beschrijving te kunnen besparen, maar blijkbaar zijn er daardoor mensen die zich ongerust beginnen te maken of we wel heelhuids thuis gekomen zijn.

Welnu; We zijn op vrijdag al om 12.00 uur plaatselijke tijd met de Subway richting Pennstation gegaan, waar we kaartjes gekocht hebben voor de trein richting het vliegveld van Newark. Door het vroege tijdstip waarop we vertrokken, hadden we gelukkig geen last van de vrijdagmiddag spits op Pennstation, want dan is er het een gekkenhuis met wachttijden voor de kaartjes van meer dan een uur. Toen we de kaartjes gekocht hadden en naar het perron waren gelopen, stond de trein al op ons te wachten, zodat we meteen in konden stappen.

Na een rustige treinrit van ca. 1 uur kwamen we al om 14.30 bij de luchthaven aan. Wel heel erg vroeg, als je bedenkt dat het vliegtuig pas om 20.20 uur zou vertrekken.

We konden gelukkig de koffers al wel inchecken, zodat we daar al van verlost waren. Op de borden werd op dat moment al aangegeven dat onze vlucht een vertraging had van 1 uur. Informatie bij de balie van Lufthansa leerde ons dat de vertraging slechts 15 minuten zou bedragen. Dit betekende wel voor ons dat de aansluitende vlucht vanuit München naar Amsterdam in het gedrang zou komen. Men verzekerde ons echter dat deze vlucht op ons toestel zou wachten, zodat we ons wat dat betreft geen zorgen hoefden te maken.

Uiteindelijk zijn we met een klein half uur vertraging opgestegen, en werden we bij aankomst in München opgewacht om met voorrang door de douane geloodst te worden om de vertraging voor de vlucht naar Amsterdam beperkt te houden.
In Amsterdam stond onze vaste taxi al op ons te wachten, zodat we direct door konden naar Poppel, waar we op zaterdag om 15.00 uur werden gedropt.
We hebben ons verder door de dag en de avond geworsteld, om weer direct aan de Nederlandse tijdzone te wennen, maar waren om 23.00 uur blij dat we naar ons eigen bedje konden
Groetjes van de twee uit

Poppel

• 09 Mei 2012 - 19:26

Ton En Jeanne :

Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn. En dat de jetlag beperkt is gebleven. Alle reisverslagen gelezen te hebben is dit weer een bijzondere stedentrip geweest, waar jullie wel heel uitgebreid New-York hebben gezien. Natuurlijk horen wij nog graag wat aanvullende verhalen van jullie en willen we nog meer mooie foto's zien.
    Tot snel,
    Ton en Jeanne

• 09 Mei 2012 - 19:30

Liesbeth:

Nu ik jullie laatste reisverslag heb gelezen weet ik tenminste zeker dat jullie weer gezond en wel in Poppel zijn teruggekeerd. Binnenkort zien we jullie, en dan horen we alle verhalen wel en zien we de foto's, dus tot gauw!! liesbeth.

• 09 Mei 2012 - 21:22

Astrid En Leon:

We waren blij dat we dit bericht ontvingen. Zoals we jullie al meldden waren we erg ongerust dat jullie met het messenblok niet door de douane waren gekomen en misschien wel vastzaten.
    We hopen de foto's snel te zien.
    Bedankt voor jullie reisverslagen.

groetjes uit Roosendaal

• 09 Mei 2012 - 22:42

Wilma En Bert:

Hallootjes,
    Nou vooruit dan maar. Alweer welkom thuis maar wij waren er vast van overtuigd dat het allemaal wel los zou lopen. En het duurt nu eenmaal lang en het is een tijdsverschil en ja allicht heb je ff last van Jetlag, denken wij ,maar wellcht zijn julie echte doorgewinterde globetrotters en komen jullie er zonder kleerscheuren vanaf. Hoe het ook zij weer iets om af te strepen op jullie vakantielijst!
    xx sWilma en Bert

• 10 Mei 2012 - 09:06

Elly En Jur:

ja als je wat van de wereld wil zien moet je er wat voor over hebben. Net zo iets als wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
    inmiddels zullen jullie de jetlag wel te boven zijn en heeft ad w.s. de eerste bladzijden van het fotoboek gemaakt.
    we zien jullie snel.
    groetjes