Regen in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Regen in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Regen in the Big Apple

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

Toen we vanmorgen opstonden bleek het tegen onze verwachting in te regenen. Dit betekende dat we het programma voor vandaag om moesten gooien. We hadden vandaag willen gaan fietsen, maar gedwongen door de weergoden is het toch weer een culturele dag in the Big Apple geworden.

De eerste stop op deze culturele dag was “The Century 21”, de department store om de hoek van ons hotel. We hebben hier een handtas voor ons Joan gescoord en voor mij een poloshirt. Tevens hebben we onze messencollectie uitgebreid met een vlijmscherp broodmes.

Nadat we de spullen naar ons hotel gebracht hadden, zijn we met de subway richting Radio Station Music Hall gegaan, waar we een rondleiding van een uur hebben gehad. Dit concertgebouw uit 1932 is volledig ingericht in Art Deco-stijl. Erg mooi, en beslist de moeite waard.

We zijn hierna naar het MoMa museum gewandeld, waar we heel veel moderne kunst bekeken hebben. Dit museum is in onze ogen veel mooier dan het Guggenheim, waar we gisteren waren. Ook hier waren enkele schilderijen van van Gogh te bewonderen.

Op zoek naar een geschikt Subway station kwamen we langs de bibliotheek van de stad New York. Hier dus maar vlug even naar binnen gewandeld. Wat ons betreft een van de mooiste oude gebouwen in New York, met prachtig beschilderde plafonds. en heel veel hout aan de muren.

Als afsluiting van de dag zijn we in het financial district naar een ander filiaal van “The Century 21” gegaan, waar we voor mij nog een derde poloshirt hebben gekocht.

Morgen, de laatste volledige dag van ons verblijf in the Big Apple, willen we nog een keer op de fiets kruipen. Dus duimen dat het weer ons niet in de steek laat.

Groetjes van de twee uit

New York

• 03 Mei 2012 - 05:11

Wilma En Bert:

Hallootjes,
    Wat zijn we cultureel bezig, helemaal geweldig. IK ben jaloers op jullie Bert niet,hihi.
    Helemaal toppie, geniet nog een laatste dagje of twee en niet teveel meer kopen warre.
    Moet je straks ook allemaal weer mee verhuizen.hihi Veel plezier nog xxBenW

• 03 Mei 2012 - 06:24

Nelly En Wil:

We duimen voor die laatste dagen dat het droog blijft.
    en Joan niet meer te veel kopen moet Ad allemaal mee sjouwen.
    Geniet nog lekker .

groetjes van Ons

• 03 Mei 2012 - 08:42

AstridLeon Cooijman:

Dat is nu jammer om noodgedwongen binnen te moeten rondlopen.
    Maar zo te zien toch een vruchtbaar dagje.
    Zat er geen broodmes bij het messenblok?
    Volgens mij moet die er wel bijzitten.
    Zal voor jullie een mailtje naar "boven" sturen, dat ze mooi weer moeten geven in New York.
    Maar ik weet niet of hij wel aankomt.
    Mijn computer is wat selectief de laatste tijd. ;)
    Een prettigen dag nog.
    Groetjes van ons

• 03 Mei 2012 - 11:59

Liesbeth:

Super dat jullie je toch goed hebben vermaakt ondanks de regen! Ik wist niet dat er ZOVEEL te zien en te doen is in New York. Het enige dat wij ervan gezien hebben is heel in de verte de wolkenkrabbers vanaf vliegveld Newark bij een tusssenstop. Helaas begint het einde voor jullie (althans van de reis dan) alweer in zicht te komen, dus vul jullie laatste tijd goed in, ik hoop dat het weer mee gaat werken zodat jullie nog kunnen fietsen!! Nog veel plezier, en alvast een goede thuisreis gewenst.
    lieve groetjes liesbeth en frans.

• 03 Mei 2012 - 13:51

Marjo T:

Hallo liefies,
    Hè gelukkig .....kon er toch weer wat gekocht worden. Die Ad toch; Joan heeft de naam. MAAR HIJ DE STREKEN!!!!! Niet 1, niet 2, maar zelfs wel 3 polo's. Ja dat krijg je met dat gebak en die Magnums op vakantie. Ik ken dat. Moet dan ook heel erg nodig nieuwe spullen als de vakantie rond de heupen gaat knellen.. Armbanden en kettingen bijvoorbeeld ;-) Jullie weten wel wie het zegt hè?
    Nog veel gewenst en alvast een voorspoedige thuisreis.

• 03 Mei 2012 - 13:53

Marjo:

"nog veel plezier gewenst" moest er natuurlijk onder mijn vorige reactie staan. Tot ziens

• 03 Mei 2012 - 17:43

Ria En Jac:

Hallo Ad en Joan,
    Wat heerlijk om jullie op de "stadstrip"te volgen en door jullie zoveel wijzer geworden...Zijn jullie toch ook wel een beetje moe???of geeft die stad je zoveel energie!!!!Er is veel moois te zien.Ook fijn dat jullie nu ook een broodmes hebben...lachen,hoor!
    Maak er een mooie laatste dag van en een voorspoedige reis,welkom thuis.
    Ria en Jac

• 04 Mei 2012 - 13:08

Ton En Lenny:

Ha maatjes.
    Wat gaat de tijd toch snel, voor ons gevoel zijn jullie pas weg.
    Jammer dat het weer jullie vandaag in de steek laat, maar een beetje cultuur snuiven kan ook geen kwaad.
    Geniet er nog even van en hopelijk is het weer morgen beter
    Gr Ikke