Central Park on bike - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Central Park on bike - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Central Park on bike

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

29 April 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

Vandaag begonnen met een tegenvaller. We hadden ons ingeschreven voor een soort walking lunch, maar dan op z’n New Yorks genaamd: Food on Foot. We waren ruim op tijd in Penn station voor het verzamelen. Wat bleek: Er was iets fout gegaan met de boeking, zodat we niet mee konden. We waren overigens niet de enigen.

Hierna besloten we om dan maar dat gene te doen wat elke New Yorker doet op een warme zonnige voorjaarszondag: Gaan fietsen en wandelen in Central Park. De fietsverhuur draaide overuren zodat we ruim een uur in de rij hebben moeten staan alvorens we twee erg goede fietsen mee kregen.
We hebben ruim 2 ½ uur door Central Park gefietst met de nodige tussenstops om van de diverse activiteiten te genieten. Je ziet hier mensen joggen, fietsen, rollerskaten, hardlopen, wielrennen, wandelen, tennissen, honkballen enz. enz. Vandaag ook vanwege het mooie weer onze eerste magnum gekocht (uiteraard in Central Park). Na het inleveren van de fietsen nog wat nagenoten bij de ingang van Central Park.

We hebben daarna nog wat over Broadway gewandeld langs Central Park waar een soort markt werd gehouden. Hierna de Subway terug genomen naar Times Square. (Een meisje wilde opstaan voor ons Joan, die daar niet erg blij mee was; “Ben ik zo oud”). We hebben hier nog een tijdje rondgewandeld en wat gegeten alvorens terug te gaan naar ons hotel.

Het fietsen is ons zo goed bevallen dat we er over denken om morgen een hele dag fietsen te huren.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en adviezen.

Overigens de inkoopscore is op dit moment:
1 Messenblok met 13 messen
1 spijkerbroek en 1 poloshirt voor mij en voor ons Joan 1 spijkerbroek, 1 vestje en een paar schoenen. Zoals jullie lezen, valt het allemaal nogal mee.

Groetjes van de twee uit

New York

• 30 April 2012 - 07:15

Nelly En Wil:

Leuk om jullie weer te volgen en zo te horen valt het weer ook reuze mee.
    lijkt me ook leuk om te fietsen in New York
    geniet nog maar lekker.

groetjes van ons

• 30 April 2012 - 09:01

AstridLeon Cooijman:

Hoi!
    Ja, als de zon schijnt ziet alles er vriendelijker uit.
    Ook hier is de zon gaan schijnen EINDELIJK.
    Het was de laatste dagen best koud en regenachtig.
    Of er geen einde aan zou komen.
    Vandaag gaan we ook wat rond fietsen.
    Het is Koninginnedag. vandaag
    We hebben de zolder wat leeg gemaakt.
    Edwin en Charlotte staan op de vrij markt in Etten Leur.
    We gaan daar maar eens een kijkje nemen.
    Fijn fietsdagje toegewenst van ons
    Doeiiiiiiiiiiiiiii

• 30 April 2012 - 10:27

SWilma En Bert:

Hallootjes,
    Goh eindelijk ze ik je ook eens zittend,hihi.
    Er wordt wat afgewandeld en gefietst. Heel erg leuk om te volgen. Ook heel erg leuk
    om Central Park op de foto's te zien, eigenlijk hetzelfde als in een film hihi .Alleen dan met jullie
    in de hoofdrol. Ik heb wel het ideee dat het voorbij vliegt maar dat zal ook wel komen door onze verbouwing,hihi. Nog veel fiets en wandelplezier en niet teveel shoppen warre??
    Lieve groetsels van BenW xx

• 30 April 2012 - 14:23

Esther:

Geniet ervan Joan en Ad! Een hele goeie reis nog.

• 30 April 2012 - 17:56

Jan En Ingrid:

Hallo Luitjes,
    Zo te lezen zijn jullie aan het genieten blijf dit ook de komende dagen doen. Fietse morgen en hopelijk hebben jullie weer zo`n mooie dag (met zon) als vandaag.
    groeten,
    Jan en Ingrid

• 01 Mei 2012 - 09:50

Ton En Lenny:

Ha maten.
    Jullie weten inmiddels waarom ik niet eerder gereageerd heb.
    Hé Ad kon je het ijsje weer niet laten, nou gelijk heb je.
    Het zijn weer erg mooie foto's maar dat zijn we gewend van jullie.
    Fijn dat het weer zoveel beter is geworden, Geniet met volle teugen.
    gr Ikke