Indrukwekkende hoogtepunten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Indrukwekkende hoogtepunten - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Indrukwekkende hoogtepunten

Door: Joan en Ad Nelissen

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

27 April 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo reisgenoten,

Vandaag wederom om 07.30 gewekt, waarna we na het ontbijt richting Ground Zero zijn gegaan. We hebben hier onze New York Pass in gebruik genomen bij het visitors centrum waardoor we het kleine museum en Ground Zero konden bezoeken. We konden hier de gebeurtenissen van 9/11 nogmaals beleven en tevens de vorderingen van het Nieuwe World Trade Center zien. Er werken op dit moment gemiddeld 3.000 man per dag aan. Erg indrukwekkend om te zien hoe dit project vordert.

Hierna hebben we subway genomen richting Empire State Building. We zijn hier in de rij gaan staan om naar het uitzichtpunt op 86e verdieping te gaan. Om hier te komen moet je eerst door de beveiliging heen (wachttijd vandaag slechts 1.00 uur) daarna in de wachtrij voor de liften om naar de 80e etage te worden gebracht. (Wachttijd 45 minuten)En daarna nog een klein kwartiertje wachten om met de lift naar de 86e etage te gaan. Maaaaar het uitzicht maakt dat je het lange wachten snel vergeten bent. Echt geweldig. Zeker met het heldere weer van vandaag.

Aangezien we toch in het Empire State Building waren hebben we ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar de New York Sky-ride te gaan. Een film op een extra groot doek over New York vanuit een helikopter. Erg mooi, maar te duur voor wat je krijgt.

We hebben de rest van de dag wat in de omgeving van het Empire State Building rondgewandeld.

Het was vandaag erg zonnig, maar ook erg koud, maar we klagen niet, want we hebben geen drup regen gehad, en op de kou kun je je kleden (wel eerst moeten kopen)

Groetjes van de twee uit

New York

• 28 April 2012 - 02:56

AstridLeon Cooijman:

Hi there friends in the Big Apple.
    Having a great time?
    Zo te zien wel.
    Wij genieten met jullie mee hoor.
    Leuke foto's Ad!
    Het is echt, Big Bigger Biggest.
    Ze zeggen dat de kleding daar goedkoop is.
    Nog wat leuks gezien (gekocht) met 50% korting Joan?
    We zijn heel nieuwschierig naar jullie verhalen.
    We wachten op het volgende verslag met de foto's natuurlijk.
    Groetjes van ons

• 28 April 2012 - 15:51

Wilma En Bert:

Hallo en dag hoor,

Wa een uitzichten, geweldig maar het meest indrukwekkende lijkt ons ook zo bij Ground Zero en dat monument. Zal er wel inhakken zeker bij de Amerikanen. Ik denk er al aan elk jaar op mijn verjardag laat staan wanneer je daar staat. Welsuper allemaal om te beleven.
    Je doet ook welveel denk ik, trek je het allemaal wel ook met lopen enzo of draagt Ad jou dan lekker.hihi. Geniet maar van al die Grootse en nog grootsere momenten en zo lang als het window shoppen blijft blijft het erg goedkoop,hihi. Lieve groetjes van ons BenW

• 28 April 2012 - 18:13

Marjo Testerink:

Nou, WAT vervelend toch...eerst weer kleding kopen...Moet ik echt geloven dat Joan helemaal geen warme spullen had meegenomen?? Maar het is natuurlijk sowieso wel handig die warme kleding; kan je je messenblok lekker warm en zacht inpakken voor de thuisreis.
    Ik realiseer me net dat jullie een stedentrip hebben en geen rondreis! Gelukkig, hoef je niet steeds je bagage te verkassen. Ik had echt te doen met Ad maar dat was dus niet nodig, hè hè.
    Wat fijn dat je droog weer hebt en dat jullie zo genieten.
    In het tijdperk vòòr 9-11 was het al een indrukwekkende stad. Zou ook graag nog eens terug gaan om ground zero te zien, al word ik alleen al bij de herinnering van die t.v.beelden van toen op slag altijd nog een beetje misselijk.
    Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven!
    Geniet maar lekker en doe op zijn tijd een beetje rustig aan, niks forceren. Je moet maar zó denken: wanneer je niet alles hebt kunnen bekijken heb je mooi nog een reden om eens terug te gaan.
    Groetjes uit Spankeren waar de oude knoestige appelbomen als een groot boeket staan te bloesemen, ook leuk :-)